Érkezik az élelmiszer-utalvány a nyugdíjasoknak!

A Nyugdíjas Szervezetek Egyeztető Tanácsa (NYUSZET) azt javasolja, hogy a kormány már júniusban folyósítsa az 1,3%-os emelést, visszamenőleges hatállyal. Szerintük ezzel nem keletkezne többletkiadás, viszont enyhítene az idős emberek terhein, akik már január óta kevesebből élnek, mint amit az infláció indokolna.
MEGÉRKEZTEK A PONTOS ÖSSZEGEK IS:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Mazda más utat választott a motortervezés terén, mint sok más gyártó. Egy családi SUV esetében ma már szinte példátlan az a motorkínálat, amit a CX-5 nyújt – különösen úgy, hogy nincs benne plug-in hibrid opció.
Az alap 2,0 literes, szívóüzemű Skyactiv-G benzines motor kissé szokatlan választásnak tűnik, mivel elég keményen kell dolgoztatni ahhoz, hogy a CX-5 határozottan gyorsuljon. Az első hajtűkanyarban rögtön szembesülhetünk a hagyományos SUV-k korlátaival: a bal comb magasra emelkedik, a jobb könyök pedig a kilincsbe ütközik.
Szerencsére ez a motor szépen, simán pörög, és az autó kiválóan hangolt kezelőszervei, valamint pontos, közvetlen kormányreakciói képesek meghálálni az erőfeszítést.
Ha te a nyomatékos, könnyedén gyorsuló SUV-ket kedveled, akkor ez a modell valószínűleg nem a te világod.
A 173 lóerős, 2,2 literes Skyactiv-D dízel viszont sokkal jobban illik a CX-5 karakteréhez. 420 Nm-es nyomatékát már 2000-es fordulaton leadja, így rugalmas, erőteljes teljesítményt biztosít.
A hangja is meglepően kellemes – már amennyire egy dízel az tud lenni –, mély, morgó tónusát a kabinba is átszűri, ami sportos hatást kelt.
A kínálat csúcsán egy 2,5 literes, szintén szívó négyhengeres benzines található, amely igencsak zajos tud lenni, és hangját határozottan hallatja a kabinban, ahogy a hatfokozatú automata váltón keresztül halad a fokozatokon.
Valószínűleg egy vagy két további fokozat a váltó felső végén elég lenne ahhoz, hogy a fordulatot kissé lejjebb húzza, és ezzel mérsékelje a zajt – de még így is kellemesebb az élmény, mint a CVT-váltós riválisok esetében, ahol a motor monoton, magas hangú bőgése gyakran fárasztó lehet.
A 2,0 literes benzines és a 2,2 literes dízel is elérhető a Mazda saját fejlesztésű, hatfokozatú kézi váltójával. A rövid, pontos váltóút, a kissé régimódi, erőteljes kuplungpedál talán anakronisztikusnak tűnhet, de az alkatrészek nehéz, masszív mozgása inkább pozitívum, mint hátrány – különösen azoknak, akik szeretik a mechanikus vezetési élményt.
Leave a Comment