Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    szerda, május 14
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Érkezik az élelmiszer-utalvány a nyugdíjasoknak!

    BY admin2025.05.09.

    A Nyugdíjas Szervezetek Egyeztető Tanácsa (NYUSZET) azt javasolja, hogy a kormány már júniusban folyósítsa az 1,3%-os emelést, visszamenőleges hatállyal. Szerintük ezzel nem keletkezne többletkiadás, viszont enyhítene az idős emberek terhein, akik már január óta kevesebből élnek, mint amit az infláció indokolna.
    MEGÉRKEZTEK A PONTOS ÖSSZEGEK IS:

    A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

    —>> KÖVETKEZŐ OLDAL

    Ez is érdekelhet:

    A Mazda más utat választott a motortervezés terén, mint sok más gyártó. Egy családi SUV esetében ma már szinte példátlan az a motorkínálat, amit a CX-5 nyújt – különösen úgy, hogy nincs benne plug-in hibrid opció.
    Az alap 2,0 literes, szívóüzemű Skyactiv-G benzines motor kissé szokatlan választásnak tűnik, mivel elég keményen kell dolgoztatni ahhoz, hogy a CX-5 határozottan gyorsuljon. Az első hajtűkanyarban rögtön szembesülhetünk a hagyományos SUV-k korlátaival: a bal comb magasra emelkedik, a jobb könyök pedig a kilincsbe ütközik.
    Szerencsére ez a motor szépen, simán pörög, és az autó kiválóan hangolt kezelőszervei, valamint pontos, közvetlen kormányreakciói képesek meghálálni az erőfeszítést.
    Ha te a nyomatékos, könnyedén gyorsuló SUV-ket kedveled, akkor ez a modell valószínűleg nem a te világod.

    A 173 lóerős, 2,2 literes Skyactiv-D dízel viszont sokkal jobban illik a CX-5 karakteréhez. 420 Nm-es nyomatékát már 2000-es fordulaton leadja, így rugalmas, erőteljes teljesítményt biztosít.
    A hangja is meglepően kellemes – már amennyire egy dízel az tud lenni –, mély, morgó tónusát a kabinba is átszűri, ami sportos hatást kelt.
    A kínálat csúcsán egy 2,5 literes, szintén szívó négyhengeres benzines található, amely igencsak zajos tud lenni, és hangját határozottan hallatja a kabinban, ahogy a hatfokozatú automata váltón keresztül halad a fokozatokon.
    Valószínűleg egy vagy két további fokozat a váltó felső végén elég lenne ahhoz, hogy a fordulatot kissé lejjebb húzza, és ezzel mérsékelje a zajt – de még így is kellemesebb az élmény, mint a CVT-váltós riválisok esetében, ahol a motor monoton, magas hangú bőgése gyakran fárasztó lehet.
    A 2,0 literes benzines és a 2,2 literes dízel is elérhető a Mazda saját fejlesztésű, hatfokozatú kézi váltójával. A rövid, pontos váltóút, a kissé régimódi, erőteljes kuplungpedál talán anakronisztikusnak tűnhet, de az alkatrészek nehéz, masszív mozgása inkább pozitívum, mint hátrány – különösen azoknak, akik szeretik a mechanikus vezetési élményt.

    Previous Post

    Kiderült mit hozott Magyar Péter!

    Next Post

    Nagy a baj! Visszatér a fagy durva időjárás jön

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. május
    • 2025. április
    • 2025. március
    • 2025. február

    Kategóriák

    • Általános
    • Celeb
    • Egyéb
    • Időjárás

    Related Posts

    Általános

    Igazi sorcsapás! Gyászol a Rubint Réka!

    R

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum