Matrend

cropped matrend magazin.png

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint a június 15-én zárult tanévben közel ötezer első osztályos diák bukott meg az iskolában, ami az évfolyamismétlők arányát 5,2 százalékra emelte ebben a korosztályban. Ez növekedést jelent az előző évi 4,6 százalékhoz képest. Az elsősök magasabb aránya, akiknek évet kellett ismételniük az általános iskolában más évfolyamokhoz képest érdekes, mivel azoknál az arány 0,7 és 2,3 százalék között volt.

A Népszava szerint az első osztályosok körében tapasztalt magas bukási arány oka az, hogy 2020 januárjától már hatévesen kell iskolába menniük a gyerekeknek, hacsak a szülő nem kérvényezi külön az óvodában maradást. A kérvények elbírálása sokszor nehézkes és kiszámíthatatlan, mivel nem lehet pontosan tudni, hogy az Oktatási Hivatal (OH) milyen szempontok alapján dönt. A helyzet miatt szakértők figyelmeztettek arra, hogy sok kisgyermek éretlenül kerülhet be az iskolába, ami hosszabb távon hatással lehet teljesítményükre és beilleszkedési, tanulási és magatartási problémákat eredményezhet.

A KSH adatai szerint közel 60 ezer sajátos nevelési igényű (SNI) gyermek van az általános iskolákban, ami az összes tanuló 8,3 százalékát teszi ki. A többségük (43 ezer) integrált nevelésben és oktatásban részesül. Az integráltan oktatott SNI-tanulók leggyakoribb sajátos nevelési igénye a súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartási zavar (69 százalék), 10 százalékuk enyhén értelmi fogyatékos, míg 8,6 százalékuk autizmus spektrum zavarral küzd.

Az előző tanévhez képest az iskolába kezdők között az SNI-s tanulók aránya növekedett, 7,1 százalékuk volt sajátos nevelési igényű.

via telex.hu nyomán / illusztráció Pixabay.com

Facebook hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük