Matrend

cropped matrend magazin.png

Egy friss kutatás szerint a körmüket rágók és a bőrüket kaparók segítésére lehet az, ha egy új szokást építenek be a mindennapjaikba. Az új szokásról, amely az ujjbegyek, a tenyér vagy a kar hátuljának legalább napi kétszeri gyengéd dörzsölése, a vizsgálatban részt vevők mintegy 53 százaléka pozitívan nyilatkozott, mondván javulást tapasztalt abban, hogy kevésbé élt a régebbi, rossz szokásával.

A hathetes vizsgálatban résztvevők egy kézikönyvet és egy videót kaptak, amely megmutatta nekik, hogyan alakítsák ki az új, kevésbé káros szokást úgy, hogy finoman megdörzsölik az ujjbegyüket, a tenyerüket vagy a karjukat valahányszor késztetést éreznek arra, hogy rágják a körmüket vagy piszkálják más testrészüket. Arra is utasították őket, hogy akkor gyakorolják az új szokást, amikor nem éreztek késztetést rágásra vagy piszkálásra.

A módszer arra épít, hogy az elkerülni kívánt viselkedést egy olyan váltja fel, amely kellemes érzést vált ki, akárcsak időnként maga a bőrtépkedés vagy a körömrágás.

A kutatás eredményei azt sugallják, hogy ez a módszer hatékony lehet a körömrágás és a bőrtépés kezelésében. Azonban további kutatásra van szükség annak biztosítására, hogy ez a módszer hosszú távon is hatékony maradjon.

Ha Ön körömrágó vagy bőrtépő, érdemes lehet kipróbálnia ezt a módszert. Beszéljen orvosával vagy más egészségügyi szakemberrel, hogy többet megtudjon a módszerről és arról, hogy az Ön számára megfelelő-e.

via nlc.hu nyomán / illusztráció Wikimédia

Facebook hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük