Matrend

cropped matrend magazin.png

A felesleges hasi zsír komoly egészségügyi kockázatokat hordoz magában, és a Harvard Medical School szakemberei szerint az erősítő edzés lehet a kulcs a hatékony ellenállásnak.

Gyakran feltételezhetnénk, hogy a kardioedzés, például a kocogás, a leghatékonyabb módja a fogyásnak. Azonban a szakértők szerint, különösen a veszélyes hasi zsír elleni küzdelemben, az erősítő edzés sokkal hatékonyabb lehet.

Fontos megjegyezni, hogy az egészséges testsúly és testalkat szubjektív fogalmak, és genetikai változatosság miatt az emberek eltérő testalkattal rendelkeznek. Azonban bizonyos zsírraktározási formák összefügghetnek különböző egészségügyi problémákkal.

A hasi zsír, különösen a zsigeri zsír, a szervek körül helyezkedik el, és növeli az asztma, a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a rák kialakulásának kockázatát. A Harvard Medical School kutatói szerint a zsigeri zsír a hasüreg mélyén helyezkedik el, ezért nem érezhető meg az ujjak között.

A kutatók erősítő edzést javasolnak a zsigeri hasi zsír csökkentésére, nem csupán a hasizmok erősítése révén. A zsigeri zsír elleni küzdelemhez teljes testet átfogó edzés szükséges, amely nagy izomcsoportokat aktivál, zsírt éget, izomtömeget épít, és hosszú távon növeli a kalóriaégetést nyugalmi állapotban.

Az összetett gyakorlatok, mint például guggolások súlyokkal, kitörések, fekvőtámaszok és ugrókötél gyakorlatok, különösen hatékonyak lehetnek, mivel egyszerre több testrészt és nagy izomcsoportot mozgatnak meg.

via blikk.hu

Facebook hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük