A piliscsabai Aldi áruházban vásárolt saját márkás, 1,5 százalékos tej esetében több vásárló az utóbbi időben arról számolt be, hogy már kis mennyiségű elfogyasztás után kellemetlen maró érzést tapasztal a szájüregben és a nyelőcsőben, melyet később tartós hasfájás is követ. Ennek következtében számos vásárló visszavitte a terméket a boltba, ahol azt visszavásárolták.
Az Aldi üzletlánc azt közölte az érintett vásárlókkal, hogy már értesítették a központot az előforduló problémáról. Azonban hivatalos visszahívást még nem hajtottak végre, és legalábbis a Nébih és az Aldi hivatalos weboldalán vasárnap estig nincs nyoma a problémáról szóló híreknek. Ugyanakkor a Nébih válaszolva a Blikk érdeklődésére elmondta, hogy az Aldi saját hatáskörében kivonta a forgalomból a problémás terméket. Az érintett probléma egy specifikus gyártási sorozattal van összefüggésben, és ennek ellenére július 25-én több mint 12 ezer liter került értékesítésre.
A problémát az Aldi saját márkás 1,5%-os ESL teje okozza, melynek minőségmegőrzési ideje: 2023. szeptember 1., LOT-száma: L239536. A termék előállítója a Tolnatej Zrt. A július 25-én szállított tételből összesen 12,408 liter került a piacra.
Az Aldi alapos, laboratóriumi vizsgálatot kezdeményezett az érintett 1,5%-os ESL tejtermékkel kapcsolatban. Az előállító cég szintén megkezdte az esemény kivizsgálását, és az eredményeket a későbbiekben teszik majd közzé. Az említett tételből származó termékeket visszaveszik a boltok, és a vállalkozás által tett intézkedések megfelelőségét az illetékes hatóságok ellenőrzik.
via telex.hu nyomán