Matrend

cropped matrend magazin.png

Vitézy hangsúlyozta, hogy a kormányzat nem csak átmeneti állapotnak tekinti az uniós források kimerülését, hiszen a vasútfejlesztés teljes intézményrendszerét lebontotta. A miniszterként kinevezett Lázár János ideje alatt tíz legjobb szakemberből kilenc elhagyta a MÁV-ot. Miközben Európa-szerte nőnek a vasútfejlesztések, Magyarországon a szakembereket más országokban alkalmazzák.

Vitézy szerint a sikertörténet az, hogy Magyarországon sikerült a gyorsforgalmi úthálózatot kiépíteni. Viszont az M1-es és M7-es autópályák bővítése már nem jó elképzelés. Ehelyett az alternatíva lehetne a vasúti fejlesztés, különösen a tehergépjárművek sínekre terelése. Magyarország egyedülálló Európában, mivel nincs még egy olyan ország, ahol csak a központi kormányzat rendelne meg egyetlen állami cégtől vasúti személyszállítást.

Vitézy szerint a régiók hiánya Magyarországon, valamint az, hogy a minisztérium irányít mindent, szintén problémát jelent a közlekedési területen. Más országokban a régiók, megyék vagy városi szövetségek közvetlenül irányítják a szolgáltatásokat, biztosítva ezzel a minőséget és a megrendelői kontrollt.

via 24.hu nyomán / illusztráció

Facebook hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük