Azok, akik közel 10 ezer kilométerről érkeznek dolgozni, más módon közlekednek, mint mi.
Már egy hete tartózkodnak Magyarországon, a múlt héten ismerkedtek a várossal és az Arriva csapatával, valamint elfoglalták szállásaikat. Az első hivatalos munkanapjukon, november 6-án, főleg adminisztratív feladatokkal foglalkoztak, de alig várják, hogy kipróbálhassák magukat a modern kék buszokon Budapesten!
Gemmar Tano elmondta, hogy nagyon várják, hogy a modern kék buszokra ülhessenek és kipróbálják magukat Budapesten is. Bernard Sampaga hangsúlyozta, hogy a magyarországi munkavállalásuk komoly segítséget jelent a Manilában maradó családjuknak.
Krsják Attila, az Arriva kommunikációs vezetője szerint sokkal több a közösségünkben való hasonlóságuk, mint gondolnánk. Szeretnek főzni, nagyon családcentrikusak és keresztények. Az integrációjuk így könnyebb és gyorsabb lehet az Arriva csapatában. Előzetes szűrésen és felvételi eljáráson mentek keresztül, és tökéletesen vezetnek.
Bayer László utasforgalmi vezető szerint jó sofőröket hoztak Magyarországra. Elmondása szerint bár az útikönyvek és utazási weboldalak figyelmeztetnek a Fülöp-szigetek közúti forgalmának kaotikusságára, ők mégsem láttak balesetet. Hozzátette, hogy a Fülöp-szigeteki sofőrök egyszerre több dologra is figyelnek, mint a magyarok.
A Fülöp-szigeteki sofőrök családjuk nélkül érkeztek, de elmondásuk szerint hozzátartozóikat támogatják az itteni keresetükből. Két évre szerződnek velük, utána az épp készülő új törvény által megengedett idővel lehet meghosszabbítani a munkaviszonyukat. Az Arriva ugyanolyan szállást biztosít nekik, mint a vidéki magyar munkavállalóknak. A következő két hónapban vizsgáznak lakossági helyzetekből, szak-, jármű- és vonalismeretekből, valamint budapesti közlekedési sajátosságokból, majd januártól kezdve állnak munkába.
via blikk.hu nyomán