Matrend

cropped matrend magazin.png

Míg a következő években tovább terjednek a robotkasszák nagy ütemben, már most is kimutatott kutatások szerint a vásárlók kevésbé hűségesek az önkiszolgáló pénztárakkal rendelkező üzletekhez. A friss adatok alapján a vásárlók inkább preferálják azokat az üzleteket, ahol hagyományos kasszákkal találkoznak, és kisebb a hűségük az önkiszolgáló pénztárakkal rendelkező boltok iránt.

Egy Drexel Egyetem által végzett kutatás eredményei szerint az önkiszolgáló pénztárak csökkenthetik az üzletek iránti vásárlói hűséget, mivel a vásárlók nem feltétlenül szeretik saját élelmiszereiket becsomagolni vagy a vásárlásaikat robotkasszáknál feldolgozni.

A kutatók szerint a vásárlók valószínűbben térnek vissza olyan üzletekbe, ahol emberi kasszások végzik a tranzakciókat, és az önkiszolgáló kasszáknak sem a sebesség, sem a használhatóság nem kompenzálja azt a csökkenést, amit a vásárlói hűség terén tapasztalnak.

A kutatásból kiderült, hogy a robotkasszák iránti ellenérzés különösen magas, amikor a vásárlóknak több mint 15 tételnyi áru van. Ezen mennyiség felett sokak számára már kényelmetlenné és lassúvá válik az önkiszolgáló rendszer használata.

A Pénzcentrum saját felméréséből is látszik, hogy a magyar vásárlók körében megosztó a téma. A válaszadók közül egyesek szeretik az önkiszolgáló pénztárakat, mások ellenzik azokat, és vannak, akik nem használják azokat, mert nem találják kényelmesnek vagy nem kapnak érte kedvezményt.

A robotkasszák nemcsak a vásárlóknak okoznak problémát, hanem a boltoknak is, mivel a lopások száma megnőhet, amikor a vásárlók nem megfelelően használják a gépeket. Ezen felül néhány nagyobb üzlethálózat, például a Walmart, már eltávolította az önkiszolgáló kasszákat, mivel szerintük túlzottan támaszkodtak rájuk, és szeretnék javítani a vásárlói szolgáltatások színvonalát.

A magyarországi helyzetet illetően a legtöbb nagy kiskereskedelmi lánc növeli az önkiszolgáló kasszák számát, de egyesek, mint például az Aldi és a Penny, még mindig alacsony számban alkalmazzák ezeket a megoldásokat. A vásárlók véleménye itt is megoszlik, és sok kritika éri az önkiszolgáló kasszák hiányosságait és a készpénzes fizetési lehetőség hiányát.

Facebook hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük