Vilmos herceg és Katalin végtelen boldogok! JÖN A BABA!

A brit királyi család újabb taggal gyarapodik, ami hatalmas örömet és izgatottságot váltott ki mind a családtagok, mind pedig a házaspár közeli barátai körében. A boldog hírt örömmel fogadták a királyi udvarban, ahol mindenki izgatottan várja az új jövevény érkezését, valamint a család barátai és támogatói is lelkesedéssel ünneplik a különleges eseményt.
Itt vannak a részletek!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A hajtáslánc egy 2,0 literes benzinmotorból származó teljesítményt használ, amely 150 lóerőt ad le, valamint egy 161 lóerős elektromos motorból, így a teljes rendszerteljesítmény 220 lóerő. Ez azért nem a két érték egyszerű összege, mert a benzin- és villanymotor nem egyszerre adják le a maximális teljesítményüket. Az előző modell mindössze 121 lóerőt tudott, így ez jelentős ugrás – elegendő ahhoz, hogy az új autó 6,8 másodperc alatt gyorsuljon 0-ról 100 km/h-ra.
Ez egy egyáltalán nem Prius-szerű teljesítmény. A hajtás Toyota elektronikus fokozatmentes váltóján (E-CVT) keresztül történik, de ez nem úgy működik, mint egy hagyományos CVT váltó, amely szíjtárcsákat és kúpokat használ.
Ez egy zseniálisan okos rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a benzinmotor és az elektromos motor mindig az optimális fordulatszámon működjön egy bolygóműves áttételen keresztül. Kivételesen megbízhatónak és hatékonynak bizonyult. A plug-in akkumulátor a hátsó ülések alatt kapott helyet, 13,6 kWh kapacitással, amely 53 mérföldes (kb. 85 km) WLTP szerinti elektromos hatótávot biztosít. A különböző vezetési módok befolyásolják, hogy mennyire keveri a rendszer az elektromos és a benzines hajtást, de a lényeg az, hogy – a Priusokhoz híven – a vásárló számára a lehető legtermészetesebb vezetési élményt nyújtsa, még akkor is, ha korábban nem vezetett hibridet.
És maga a hajtáslánc is kellemes. A legtöbb esetben elegendő az elektromos hajtás, hiszen a tisztán elektromos hatótáv elég nagy ahhoz, hogy a tipikus utazások többségét lefedje. Amikor viszont beindul a benzinmotor, kissé morgós hangja lehet, és erősebb gyorsításnál csökkenhet a kifinomultság érzete – de ez sok hibridnél így van. A Prius indulása óta sok minden történt, hiszen 1997-ben még az „Egy Priust vezetek” egyfajta kitüntetés volt azok számára, akik így akarták jelezni, hogy mennyire nem érdeklik őket az autók. Most viszont, alacsonyabb és letisztultabb formájával – épp eléggé ék alakú ahhoz, hogy a Toyota kupéként hivatkozzon rá – felmerül a kérdés, hogy vajon lassan az autókedvelők számára is vonzóvá válik-e. Erre két és fél évtizeddel ezelőtt biztosan nem számítottam volna.
Az autó 4,6 méter hosszú, ami korábban a Priust a C-szegmens (VW Golf) és a D-szegmens (Passat) közé pozicionálta, de mivel a piac azóta jelentősen diverzifikálódott, ezek a kategóriák ma már kevésbé egyértelműek. Az új modell valamivel rövidebb az elődjénél (46 mm-rel), viszont a tengelytávja hosszabb lett (50 mm-rel). Bár a tetőcsúcs áthelyezése elsősorban az aerodinamikát javítja, valószínűleg a hátsó fejtér növeléséhez is hozzájárul.
Leave a Comment