Tragédia történt! Összeomlott a temetésen Dudás Miki!

Az egész országot megrázta a hír, amikor február elején kiderült, hogy Dudás Miki édesapja nem bírta tovább a harcot. Még tavaly nyáron támadták meg egy bokszolóbanda tagjai. A súlyos eset következtében olyan erővel esett el, hogy beverte a fejét, és már nem nyerte vissza az eszméletét.
A Temetésen újabb tragédia történt. Mutatjuk a részleteket!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Toyota Auris kínálatában négy különböző hajtáslánc közül lehet választani (két benzin, egy dízel és egy hibrid), és ezek közül csak egy kínál 1,6 literesnél nagyobb motort. A választékot a Toyota jól kiegyensúlyozott 1,33 literes benzinmotorja nyitja, amely 100 lóerőt és 97 lb-ft nyomatékot biztosít. Míg ez az egység tisztes teljesítményt nyújt mozgás közben, elinduláskor kissé fáradtnak és durvának tűnhet. A 0-100 km/h (62 mph) gyorsulása 13,1 másodperc, míg a legnagyobb sebessége 175 km/h (109 mph), így inkább városi közlekedésre ajánlott.
Az 1,6 literes Valvematic benzinmotor sokkal inkább az autópályára való, 130 lóerővel és 118 lb-ft nyomatékkal, amely 4400 rpm-nél éri el csúcsát. A négyhengeres benzinmotor azokat a jellemzőket és specifikus teljesítményt kínálja, amelyeket normál esetben egy Hondától várnánk.
A tömeg azonban komoly ellenséggé vált a családi hatchback számára, ahogy az Auris valódi ötszemélyes autóvá vált, amely képes megfelelni a szigorú balesetvédelmi előírásoknak. Az ötszájú Auris tömege meghaladja az 1380 kg-ot, így a teljesítmény-tömeg arány mindössze 85 lóerő/tonna. Nem meglepő, hogy az autó sosem tűnik különösebben gyorsnak, és akik hozzászoktak ahhoz, hogy egy erőteljes turbódízel motor lendítse őket az úton, megdöbbennek a leginkább kívánatos úti tulajdonság, a „húzóerő” hiányán. Amit azonban lenyűgözőnek találhatunk, az a mechanikai simaság az egész fordulatszám-tartományban.
A tényleges számadatok a kategória átlagának megfelelnek: 0-100 km/h-ra 10 másodperc szükséges, és ha az út és a törvényi körülmények kedvezők, akkor akár 195 km/h-ra is képes lehet.
A hibrid változat ugyanazt a futóművet használja, mint a Toyota Prius és a Lexus CT200h. Ez egy 1,8 literes Atkinson-ciklusú motorból és egy elektromos hajtásláncból áll, amelynek kombinált teljesítménye 134 lóerő és 105 lb-ft nyomaték. Ne számítsunk nagy teljesítményre, mivel 0-100 km/h-ra 11,4 másodperc alatt gyorsul, és a legnagyobb sebessége 180 km/h (112 mph). A CVT váltó miatt az gyorsulás során rengeteg zaj keletkezik. Az elért üzemanyag-fogyasztás közelében való vezetéshez rendkívül enyhén kell vezetni. Mégis, érdekes alternatíva lehet a hibrid rajongóknak, akik nem akarják mindenáron kifejezni környezetvédelmi elkötelezettségüket.
Toyota célja, hogy a hibrid hajtásláncokat a közvélemény számára elsődlegesként pozicionálja, ami a dízelkínálat jelentős csökkenéséhez vezetett. A 2,0 és 2,2 literes D-4D dízelmotorokat eltávolították, és csak az 1,4 literes maradt. Ez éppen elegendő teljesítményt biztosít az Auris számára, hogy elegendő sebességgel tartsa a tempót az autópályán, és elég nyomatékos ahhoz, hogy szórakoztató legyen a kanyarokban. Azonban, miközben csendesen suhan, gyorsításkor egy kicsit durva. A főbb adatok: 0-100 km/h 11,9 másodperc alatt és legnagyobb sebesség 175 km/h.
Az 1,4 és 1,6 literes motorokhoz választható hatfokozatú manuális váltó vagy MultiMode automatizált manuális váltó. Az utóbbi manuális üzemmódban nem különösebben kiemelkedő, automatikus módban pedig lassú a váltás. Így semmiképpen sem javítja a vezetési élményt.
Leave a Comment