Drága művésztől kell búcsúznunk?!

Tegnap este a kö/ös/égi mé/iát ellepte a hír hogy Tóth Gabi megha/t! Az embereknek ugyan megosztó véleménye van Tóth Gabiról, de mindenki szinte kivétel nélkül részvétet nyilvánított! Azonban váratlan dolog történt! MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A hagyományos hibrid motorja csupán 197 lóerőt teljesít, ami nem túl figyelemre méltó, tekintve, hogy egy 1,7 tonnás járművet kell mozgásba hoznia. Ennek eredményeként a 0-100 km/h (0-62 mph) gyorsulás 8,9 másodpercet vesz igénybe, ami viszonylag versenyképtelen időnek számít.
Gyorsabb lenne, ha mindkét erőforrás folyamatosan együtt dolgozna. Azonban a jelenlegi hajtáslánc úgy indul, hogy a motor nem működik, így csupán 67 lóerőnyi teljesítmény áll rendelkezésre az elektromos motortól, hogy elindítsa a járművet – és ezt meg is érzi az ember.
Amikor a motor végre beindul, akkor alapvetően ugyanolyan kifinomult és élénk, mint bármelyik más háromhengeres motor a piacon, bár a hangja viszonylag karaktertelen, és teljes terhelés alatt már-már zörgővé válik.
Amikor tavaly bemutatták az erősen hasonló Austral-t, azt a bírálatot kapta, hogy a kuplung nélküli, szinkronizálatlan sebességváltója túl lassú, mely öt fokozattal rendelkezik a motor számára és kettővel az elektromos motor számára, miközben egy közös fokozatot használnak a két erőforrás között, így összesen 15 fokozatot adva. A szoftverfrissítések – amelyek az Austral-ra is érvényesek – valamelyest javítottak a helyzeten, és a Rafale sokkal intuitívabban vált, de még mindig érezhető szünetek vannak a fokozatok között, és egy kis „rándulás” is tapasztalható, amikor a hajtás visszacsatlakozik. Nehéz előre megjósolni, mikor történik mindez.
Frusztráló, hogy bizonyos nagy terhelésű helyzetekben nem lehet manuálisan váltani, bár a kormány mögötti váltófülek elegendő állítási lehetőséget adnak a regeneratív fékezéshez, így azokat a fékpedál helyett használhatjuk, miközben az autó gördül.
Ha úgy érezted, hogy a hibrid rendszer megértése bonyolult, akkor valószínűleg még inkább nehézséget okoz a plug-in hibrid hajtáslánc részleteinek teljes felfogása – amely jelenleg kizárólag a Rafale számára kifejlesztett rendszer a Renault kínálatában.
Egyszerűsítve: míg egy „hagyományos” PHEV esetén előfordulhat, hogy egyetlen segédmotor található a sebességváltóban vagy az egyik tengelyt hajtja, addig a Rafale három motort használ elosztva a hajtásláncban: egy 67 lóerős motort az első tengelyen, egy 34 lóerős indító-generátort a sebességváltóban (ami az alap hibridből származik), és egy második hajtómotort 99 lóerővel a hátsó tengelyen.
Összességében a négy erőforrás együtt 296 lóerőt ad, ami elegendő ahhoz, hogy egy gyors, de nem villámgyors 0-100 km/h-s gyorsulást érjünk el 6,4 másodperc alatt.
Itt van egy párhuzam: az Alpine első egyedi elektromos autója, az A390 is három motorról fog működni, bár ennek indoklása inkább a dinamikai előnyökben rejlik, mivel így képesek lesznek a nyomaték elosztását változtatni elöl-hátul és oldalirányban – ami kulcsfontosságú egy nehéz autó könnyed kezelhetőségének elérésében.
A Rafale PHEV-nek nincs olyan egyértelmű sportos ambíciója, de természetesen az elölről változó négykerék-hajtásra való váltás hatással lesz a kezelhetőségére (erről később még beszélünk).
Leave a Comment