Így változik a nyugdíjak kiszámítása 2025-ben!

A Magyar Közlöny 35. számában közzétették a 2025-ben induló nyugdíjak kiszámításához szükséges valorizációs szorzókat. Ezek segítenek abban, hogy a korábbi évek kereseteit a mai értékükön vegyék figyelembe a nyugdíj megállapításakor.
A nyugdíj összege a 1988 és a nyugdíjazás éve közötti jövedelmek alapján számítódik.
ENNYIT KAP EZENTÚL EGY NYUGDÍJAS. ÍGY SZÁMÍTJÁK:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Peugeot 308 CC 2.0-literes HDi turbódízel motorja 161 lóerőt teljesít 3750 rpm-nél, és 251 lb-ft nyomatékkal rendelkezik, ami elég erőt biztosít egy 1736 kg-os autó mozgatásához. Az úton a haladás erőteljes, de nem kiemelkedő; a lendület felépítése egy kis időt vesz igénybe, de miután elérte a kívánt sebességet, könnyen fenntartható.
A HDi motor nyomatékcsúcsa kissé késlekedve érkezik a modern dízelmotorokhoz képest, 2000 rpm-nél, így kissé megszakad a teljesítmény leadása, ha az autó 2000 rpm alatt pörög. Ezt részben elfedheted a Sport mód kiválasztásával, de ilyenkor a motor hajlamos visszafogottan dolgozni, és alacsony fokozatban kissé recsegő hangot ad ki. Bár nem igazán zajos, ez a turbódízel nem éppen kellemes hangot ad. Azonban, miután átlépi a 2000 rpm-et, a motor húzása egyenletes és sima, és egészen 4500 rpm-ig folytatódik.
A Peugeot 308 CC hatsebességes, nyomatékváltós automata váltója jól illeszkedik a dízelmotorhoz, simán vált, és könnyen felülbírálható manuális módban. A manuális mód bár bal kormányos verzióra lett tervezve, mégis viszonylag egyszerűen használható, és fokozza a vezetési élményt. Összességében az erőátviteli rendszer kifinomult és kényelmes a hosszas autózás során, de nem rendelkezik sportos jellemzőkkel, ami jól illik a 308 CC céljához, mint kényelmes kabrió. A szélzaj alacsonyan tartott, olyannyira, hogy a tető felhúzása mellett könnyen elfelejtheted, hogy egy kabrióval közlekedsz, ami a kupé-kabriók egyik alapvető jellemzője.
A benzinmotorok oldalán a Peugeot 308 CC 1.6 THP motorja dinamikusabb vezetési élményt kínál. A 154 lóerős és 197 lóerős verziók mindkettő simábbak és rugalmasabbak, mint a dízelmotor, bár egyikük sem elég ahhoz, hogy az autót igazi sportkocsivá varázsolja. A benzinmotorok kellemesebbek a fül számára, mint a dízel, de az üzemanyag-fogyasztásuk magasabb, mivel a 2.0 literes HDi várhatóan körülbelül 40 mpg-t ad, míg a benzinmotorok mindennapi vezetés során nem haladják meg a 32 mpg-t.
A 1.6 literes VTi és HDi motorok bár papíron gazdaságosabbak, jobb elkerülni őket. A 1.6 HDi túl munkásnak tűnik a 308 CC-hez, míg a VTi nem biztosít elegendő teljesítményt egy ilyen nagy autó számára, ezért nem ideális választás azok számára, akik olyan vezetési élményre vágynak, ami illik a 308 kabrió karakteréhez.
Leave a Comment