Viszlát, fűnyírás! Itt az új szabály! Ennyi a bírság!

A kertesház-tulajdonosok számára elengedhetetlen része a mindennapoknak a fűnyírás és az egyéb kerti karbantartási munkák elvégzése, azonban 2025-től Magyarországon új, szigorított előírások lépnek életbe, amelyek elsődleges célja a környezeti zajterhelés mérséklése és a lakosság nyugalmának biztosítása.
Ekkortól már TILOS a fűnyírás:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az Actyon 1,5 literes turbómotorja meglepően erős kis egység, bőséges nyomatékkal az alsó fordulatszám-tartományban, ami kellő lökést ad, amikor arra szükség van. Számunkra simábban járónak tűnik, mint a Torresben, és autópályán is jól tartja magát.
Ennek ellenére nem tartozik a legkifinomultabb hajtásláncok közé, és ha hirtelen erőt kérsz tőle, kicsit durva, morcos hangon válaszol. Ahogy korábban is, ennek nagy része a hatfokozatú automata váltóra vezethető vissza: ez gyakran bizonytalannak tűnik, és hajlamos a fokozatokat túl sokáig tartani, mielőtt felváltana. Ha erőteljesen gyorsítasz ki egy kereszteződésből, az autó sokáig alacsony fokozatban marad, így több lesz a kerékcsikorgás és a zaj, mint a tényleges haladás.
Ha viszont finomabban bánsz a gázpedállal, és nem hívod elő teljesen az Actyon tartalékait, akkor simábban viselkedik, és egész nyugodt utazóautóvá válik – még ha nem is különösebben gyors.
Ahogy a Torresnél is tapasztaltuk, az üzemanyag-fogyasztás kicsit csalódást keltő. A hivatalos kombinált érték 33,1 mpg (kb. 7,1 l/100 km), de a teszt során csupán 28 mpg-t (kb. 8,4 l/100 km) mértünk – ami jócskán elmarad a legtöbb konkurensétől. Két egymást követő napon ugyanazon az útvonalon vezetve a Torrest és az Actyont, egyértelműen kiderült, hogy az új modell néhány kulcsfontosságú területen fejlődött – bár minden relatív.
Az Actyon jobban kezeli a brit utak döccenőit, kicsit összeszedettebb a kátyúkon és az éles úthibákon. Ennek ellenére még mindig van némi ideges rezgés az útfelület egyenetlenségein, és összességében a futómű keményebb a kelleténél. De ha megfelelő az út, szépen lehet vele haladni.
Bár az Actyon dizájnja sportosabb SUV-kupé stílust idéz, valójában nem sportos autó. A kormányzásból hiányzik némi visszajelzés, és kanyarban enyhe imbolygás tapasztalható – nem túl bizalomgerjesztő, ha az ember sportos vezetésre vágyna. Viszont a családi SUV-k tipikus használatát tekintve a kezelhetőséggel aligha lesz komoly panasz – csak épp izgalmat nem sokat kínál.
Az Actyon egyik egyértelműen erősebb pontja a Torreshez képest a menet közbeni csendesség és kifinomultság. Ez új zajcsillapító anyagoknak, habbetéteknek, laminált üvegnek, ajtószigeteléseknek és zajcsökkentő abroncsoknak köszönhető – ezek tényleg érezhető különbséget hoznak a korábbi KGM/Ssangyong modellekhez képest.
Leave a Comment