Felfoghatatlan PORVIHAR és SÁRESŐ tart felénk!

A következő napokban kifejezetten rossz ötlet lenne bármilyen autóápolási tervet beiktatni. A HungaroMet figyelmeztetése szerint ugyanis déli irányból egy hatalmas adag forró, nedves levegő tör Magyarország felé – és ezzel együtt egy komoly adag szaharai por is megérkezik. Ez nemcsak koszos esőt hozhat, de vastagon leülepedhet mindenre, amit ér: autóra, ablakra, napelemre. Hiába a frissen mosott karosszéria – percek alatt újra mocskos lesz, ráadásul sárfoltokkal.
ITT LESZ A LEGDURVÁBB! MUTATJUK A RÉSZLETEKET
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A kormányagy tövénél található új gomb funkciójáról tehát: ha egyszer megnyomod, az Octa Dynamic módba vált (a futómű ilyenkor leereszkedik és megkeményedik, a kipufogó hangosabb lesz, a menetstabilizáló pedig visszafogottabbá válik a gyors országúti haladáshoz); ha pedig hosszan nyomod meg, az autó Octa módba kapcsol.
Ebben az üzemmódban: a hasmagasság változatlan marad, de megnövekszik a lengéscsillapítási tartalék, az alapértelmezett összkerékhajtás nyomatékmegosztása kb. 80%-ban hátra kerül, kikapcsol az oldaldőlés-szabályozó rendszer (RSC), a kipörgésgátló, a menetstabilizáló és még az ABS is újraprogramozódik – a laza burkolaton való maximális szórakozás érdekében.
A négycsövű kipufogó Octa módban jóval hangosabb is lesz – bár talán még mindig nem annyira, amennyire lehetne. Egy ilyen képességekkel és tempóval bíró Defender igazán megérdemelné, hogy a hangja is odavágjon – a BMW-féle V8 viszont kissé tompa és lélektelen, főleg egy Mercedes-AMG G63 vagy akár a régi Range Rover Sport SVR mellett.
A nyolcfokozatú automata váltót „S” módba kell tenni, ha azt akarjuk, hogy tartsa a fokozatokat és kihozza a legtöbb zajt, valamint karaktert a motorból. Ilyenkor az Octa igazán gyorsnak érződik az alsóbb fokozatokban, nagyjából 110 km/h-ig. Efölött a jelentős tömeg és az aerodinamikailag nem éppen optimális karosszéria visszafogja a lendületet – de azért lassúnak sosem nevezhető.
Fontos megjegyezni, hogy ha Octát terepgumival rendeled, akkor elektronikus sebességkorlátozót kapsz 160 km/h-nál. A kevésbé agresszív négyévszakos vagy Michelin Primacy úti abroncsok is választhatók alternatívaként.
Még saját üzemmódjában sem „vágja be” magát úgy a poros hajtűkbe, mint egy megemelt Lancia Stratos, de szórakoztató vezetni, az biztos.
A Land Rover kifejezetten úgy hangolta, hogy játékos és kontrollálható legyen, ahogy egyre gyorsabban behúzza magát a kanyarokba: fékezés alatt szándékosan „beássa” az első kerekeit a talajba (az ABS külön hangolása miatt), majd a kasztni körbefordul körülöttük. Aztán az autó újra stabilizálja magát a gázadással és a kormányzás ellenmozdulataival – ahogy egy 2,5 tonnás, magas autótól azt el is várnád.
A lényeg, hogy játszhatsz az Octa hátuljával, elengedheted a gázt, befordíthatod a farát – ha van elég helyed hozzá.
Ahogy Andrew Frankel – másik tesztelő – remekül megfogalmazta: „Ez a Land Rover 911 GT3-asa.” Briliáns. De közben elgondolkodsz: milyen jó lenne egy rövid tengelytávú, bukócsöves RS-változat, még durvább passzív lengéscsillapítókkal és még több hajlandósággal az elrugaszkodásra és kanyarkeresésre.
Leave a Comment