Óriási fordulat a Huszti ikrek ügyében! ELŐKERÜLT A MOBIL!

Habár a skót rendőrség hivatalos álláspontja szerint a Huszti ikrek tragédiája baleset volt, egy Skóciában élő magyar férfi továbbra sem nyugszik bele ebbe a verzióba. A férfi, aki egykor magas rangú jogászként dolgozott a Honvédelmi Minisztériumban, saját elhatározásából indított nyomozást az ügyben. Nemrég egy szokatlan felfedezést tett a Dee folyó partján – azon a környéken, ahol a testvérek holttestére is rábukkantak.
MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Első ránézésre a Hyundai Santa Fe Hybrid műszaki adatai olyanok, mintha egy véletlenszám-generátor állította volna őket össze. Egy 1.6 literes benzinmotor – kiegészítve egy 58 lóerős villanymotorral – összesen 212 lóerős rendszerteljesítményt ad, ami meglepően bőkezűnek tűnik egy családi SUV-tól, amely nem igazán törekszik sportos karakterre. Ehhez képest a gyári 0–100 km/h gyorsulás csupán 9,8 másodpercet ígér.
Ez persze részben érthető, hiszen az autó saját tömege 1900 kilogramm (tesztünkben 2007 kg volt), ami nyilván visszafogja a teljesítményt. A MIRA tesztpályán viszont a valós gyorsulási érték meglepően jó lett: mindössze 8,4 másodperc alatt érte el a 100 km/h-t, tehát bőven túlteljesítette a hivatalos adatot.
Ez nem először fordul elő Hyundainál – a tavaly tesztelt Kona is közel egy másodperccel gyorsabb volt a gyári értéknél. Különös módon viszont az elektromos modelljeik gyakran épp az ellenkezőjét produkálják, és nem érik el az ígért teljesítményt.
Annak ellenére, hogy a mérések mást mutatnak, a Santa Fe Hybrid nem érződik különösebben dinamikusnak a hétköznapi közlekedés során. Ez nem meglepő – más Hyundai és Kia hibrideknél is hasonlót tapasztaltunk, főként azoknál, amelyek viszonylag gyenge elektromos hajtással dolgoznak.
A rendszer alapvetően igyekszik elektromosan elindulni, de a gyenge villanymotor miatt a benzinmotor szinte azonnal bekapcsol. Mivel a hibrid akkumulátor kapacitása csupán 1,49 kWh, így az elektromos hatótáv is meglehetősen korlátozott.
Amikor a belső égésű motor bekapcsol, hangosan és kissé darabosan dolgozik. A kívánt középtartományú nyomatékérzet egyszerűen hiányzik, ráadásul a hatfokozatú váltó hosszú áttételezése miatt a motor hajlamos felpörögni még mérsékelt gyorsításnál is.
A plug-in hibrid változat ezekből a problémákból kevesebbet mutat, mivel ott erősebb elektromos motor segít, ám ez a verzió is több elektromos teljesítményt és nagyobb hatótávot igényelne ahhoz, hogy igazán meggyőző legyen – és természetesen rendszeres töltés nélkül nem sokat ér.
A hibridek általános „karakterét” kikerülhetjük azzal, ha nagyon finoman vezetünk. Autópályás tempónál például a hosszú áttételek segítenek, ilyenkor a motor csendesebbé válik. A konkurensek közül a Peugeot 5008 Hybrid is hasonlóan szenved dinamizmus terén, a Skoda Kodiaq 1.5-ös változata ugyan nem sokkal erősebb, de kulturáltabb működést kínál. A Nissan X-Trail e-Power hajtáslánca a legfinomabban dolgozó a kategóriában, bár hatékonysága nem kiemelkedő.
A fékteljesítmény száraz úton teljesen rendben van, komolyabb fékgyengülést nem tapasztaltunk. Nedves körülmények között viszont a 67,7 méteres fékút elég hosszú. Hétköznapi használatban viszont a fékpedál jól adagolható, és ha nem Sport üzemmódban vagyunk, akkor a kormány mögötti váltófülekkel lehet szabályozni a rekuperáció mértékét – ami különösen hasznos funkció egy hibridben.
Leave a Comment