Berúgja az ajtót a 35 fokos Áprilisi kánikula! Ekkor ér ide!

Meglepő időjárási fordulat várható csütörtökön: az ország keleti tájain akár a 30 fokot is átlépheti a hőmérséklet. Ez nemcsak szokatlan meleg, hanem az év első hivatalos hőségnapját is jelentheti. Bár még messze a nyár, a Tiszántúl lakói már most elővehetik a nyári ruhatárat.
Az ország más pontjain is érezhető a felmelegedés, de ekkora ugrásra kevesen számítottak. A tavaszból gyakorlatilag egy szempillantás alatt átlépünk a kánikulába – legalábbis keleten.
EKKOR MÁR ORSZÁGOS LESZ:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Range Rover motorpalettájából a leginkább ajánlott választás az Ingenium sorhatos dízelmotor – különösen a D350-es kivitelben, amely 345 lóerőt és 700 Nm nyomatékot kínál. Ez a teljesítményadat bőségesen elegendő ahhoz, hogy a közel 2,7 tonnás (teszteléskor 2667 kg) járművet könnyedén mozgásba hozza, ráadásul úgy, hogy vezetés közben szinte észre sem veszed, hogy a motor dolgozik.
A motor rendkívül finoman működik, és még akkor is halk és visszafogott marad, ha komolyabb terhelést kap. A fordulatszámmérő szinte feleslegessé válik: a dízelmotor annyira csendes, hogy legfeljebb egy tompa, távoli zümmögésként van jelen az utastérben. Induláskor, két személlyel, padlógázzal a 0–100 km/h-s sprintet 6,3 másodperc alatt teljesítette – ez valamelyest elmarad a gyári adatoktól, de még így is gyorsnak és bőségesen elegendőnek számít.
A váltó működése is kiemelkedően kifinomult. A váltókar mögötti fülekkel manuálisan is lehet fokozatot váltani, ha valaki ezt preferálja, de hagyhatjuk a rendszerre is: a hosszú gázpedálút és a kiszámítható visszaváltás rendkívül kényelmessé és kiszámíthatóvá teszi az előrehaladást. Utazósebességnél (például 110 km/h-nál) a nyolcadik fokozatban az autó mindössze 1550-es fordulatszámon dolgozik, ami szinte teljes zajmentességet és kedvező fogyasztást biztosít.
A plug-in hibrid (PHEV) változatok szintén gyors reakcióidejükkel tűnnek ki. A 3.0 literes turbós benzines csendesen, de hatékonyan teszi a dolgát, miközben az elektromotor támogatása már alacsony sebességeknél is érezhető. Sportosabb vezetéshez érdemes az „S” állásba kapcsolni a váltót, de akár simán a gázpedál adagolásával is lehet lendületesen haladni.
A BMW-től származó V8-as benzinmotor igazán méltó a Range Rover csúcsváltozataihoz. Alacsony fordulatszámnál visszafogott, jellegzetes „dörmögés” hallatszik, amely magasabb fordulaton kultúrált morgássá fokozódik. A V8 többféle teljesítményszinttel is elérhető, de bármelyik kivitel bőven elég dinamikát kínál – akár egy lassan haladó autó megelőzéséhez is. Ugyanakkor előfordulhat, hogy túl „harapós” az erőleadás: a finom, elegáns elindulás nem mindig egyszerű vele, mert a motor hajlamos azonnal teljes erőt leadni, ami egyes Range Rover-tulajdonosok kifinomultabb ízléséhez kevésbé passzolhat.
A fékhatás viszont nem olyan meggyőző, mint az erőforrások. A teszt során az aszfalt sosem száradt fel teljesen, ami rontotta az eredményeket, de még így is gyengének számít a 60-ról nullára fékezéshez szükséges 3,67 másodperc, illetve a 70-ről való megálláshoz mért 66,2 méteres fékút.
Összehasonlításképp: egy hasonló súlyú BMW iX (szintén nedves aszfalton, 7 fokos hőmérsékleten tesztelve) 3,42 másodperc és 57,8 méter alatt fékezett le. Igaz, a Range Rover mindenes gumikkal, míg a BMW úttípusra optimalizált abroncsokkal volt felszerelve – ez részben magyarázatot ad a különbségre.
Leave a Comment