Sajnos igaz! 2025-ben ennyi pénzt vonnak le a nyugdíjból!

Egy nyugdíjas azzal a dilemmával fordult a HRportal.hu-hoz, hogy jelenleg 176 ezer forintos havi nyugdíjából pontosan 88 ezret vonnak le különböző okok miatt. Kíváncsi volt, hogy ez jogszerű-e, és hogy létezik-e valamilyen felső határ, amit a levonások nem léphetnek túl. Ez rengeteg pénz.
Mutatjuk, hogyan kerülhető el ez a drasztikus levonás!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Kia legújabb Sorento modelljében alkalmazott hibrid hajtáslánca sajnos inkább tűnik látszatmegoldásnak, mint valódi technológiai előrelépésnek – főleg, ha az elektromos teljesítményt vizsgáljuk.
A hibrid Sorento padlógáznál elég gyors – a 2021-es teszt során 8,5 másodperc alatt érte el a 0–60 mérföld/órás (kb. 0–96 km/h) sebességet –, de a középtartományban hiányzik belőle az az erőteljes, könnyed gyorsulás, amit egy nagy családi SUV-tól elvárna az ember. A 59 lóerős elektromos motor egyszerűen nem elég izmos ahhoz, hogy a több mint két tonnás karosszériát lendületesen mozgásba hozza, különösen állóhelyzetből. Emiatt a 1,6 literes turbós benzines motor szinte állandóan be kell hogy kapcsoljon, már 25-30 km/h környékén, vagy bármikor, ha egy kis gyorsítást kérünk. Ez a motor pedig meglehetősen durva hangú és erőlködőnek hat.
Valójában egy „felfújt” enyhe hibridként érdemesebb tekinteni erre a modellre. Még ebben az esetben is könnyedén alulmúlja a Skoda Kodiaq enyhe hibrid 1.5-ös benzinmotorját, amely csendesebb, simábban reagál, és összességében kifinomultabb vezetési élményt nyújt – igaz, a Skoda csak elsőkerék-meghajtású, de sokaknak az is elegendő.
A plug-in hibrid (PHEV) Sorento már jobb benyomást kelt. Ebben a változatban egy 90 lóerős elektromos motor dolgozik, egy 13,8 kWh-s akkumulátorral kiegészítve. Városi forgalomban az elektromos hajtás teljesen elegendő, és országúti tempónál sem érezni jelentős hátrányt. Az EV mód egy gombbal aktiválható, de ha hirtelen nagyobb teljesítményre van szükség, a benzinmotor automatikusan besegít.
A dízel verzió – amely manapság már ritkaságnak számít a Kia kínálatában – továbbra is népszerű, és nem véletlenül. A 2,2 literes, 190 lóerős négyhengeres dízel nemcsak hogy megbízható és viszonylag kifinomult teljesítményt nyújt, hanem 2500 kg vontatási kapacitással is bír, ami jobb, mint a hibrid vagy a plug-in változaté, és még a Kodiaq 4×4-esének 2400 kg-ját is felülmúlja. Ez különösen vonzó lehet azoknak, akik lakókocsit vagy utánfutót szeretnének húzni. Az egyetlen gyenge pont a nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó, ami nem tartozik a legfinomabb működésű egységek közé – kissé lomha és néha döcögősen reagál.
Leave a Comment