Brutális fordulat a tüntetésen! Rengeteg a sérült!

Hétfőn ismét tüntetők lepték el a fővárost, az Alaptörvény 15. módosítása elleni tiltakozásként. A Kossuth téren összegyűlt tömeg célja a Parlament blokád alá vonása volt, a Momentum felhívására. A demonstráció feszültsége hamar elérte a tetőpontot – farkasszemet néztek a rendőrökkel, majd a Lánchídon keresztül az I. kerület felé vonultak tovább.
A feszültségből tettlegesség lett! MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A legújabb, ötödik generációs Cliót egy újfajta kifinomultság jellemzi, amely áthatja annak működését, megjelenését és a belső tér érzését is. A Renault régi, 898 cm³-es háromhengeres turbómotorja helyett a mostani 999 cm³-es háromhengeres turbó bevezetése elsőre száraz és technikai változásnak tűnhet, de ez lehetővé tette, hogy az autó új magasságokba emelkedjen a finomhangolás, vezethetőség és hatékonyság terén.
A teljesítmény nem kiemelkedő. Még az új motorral is ez a középkategóriás benzines Clio egy másodperccel lassabb a 0-100 km/h gyorsulásban, mint a tavaly tesztelt 94 lóerős 1.0 literes Volkswagen Polo. Ugyanakkor tisztes 11,6 másodperccel, ez fél másodperccel gyorsabb, mint a 2017-es tesztünkben szereplő 89 lóerős Nissan Micra IG-T, és közel egy teljes másodperccel gyorsabb a 48-112 km/h közötti gyorsulásban.
A kanyarok és éles ívek során egy élénk karosszéria-egyensúly bontakozik ki egy hátsó gázpedál használatakor, de csak amíg az elektronika be nem kapcsolódik.
Szubjektíven nézve sok minden lenyűgöző. A motor csendes és jól viselkedő háromhengeres a beinduláskor és alapjáraton, és egy jól kalibrált, intuitív gázpedálon keresztül működik, amely lehetővé teszi, hogy simán elinduljunk.
A motor kellemesen visszafogottan működik, és a gázreakciók jelentősen jobbak, mint az előző 898 cm³-es motorral.
Még mindig van egy nagyon hasznos nyomatékhullám 2000-3500 rpm között, ami lehetővé teszi, hogy az autó autópálya sebességnél magasabb fokozatban húzzon, egy olyan határozottsággal, amit 25 évvel ezelőtt nem találhattál meg egy hasonló kisautóban, de ma már a turbós modelleknél annyira elterjedt, hogy szinte észrevétlen.
Magasabb fordulatszámon egyébként a Ford legkisebb Ecoboost háromhengerese még mindig energikusabb és szabadabban pörög, azonban a Clio nem tűnik visszariadónak attól, hogy 5000 rpm felett is dolgozzon, amikor arra van szükség.
A frissítés üdvözlendő része, hogy a Renault visszatért a hatfokozatú manuális sebességváltóhoz, amelyet az ötsebességes váltó váltott le a korábbi verzióban. Ahogyan az előző váltó, úgy a mostani is jól kiegyensúlyozott és szépen definiált, és a kuplungpedál is könnyen kezelhető.
A hibrid változat esetében, bár a rendszer elsőre bonyolultnak tűnhet, jól működik a gazdaságosság javításában, és a vezetést egyszerűvé teszi a legtöbb forgatókönyvben. Az EV mód csendes és sima városi közlekedésnél, míg a benzines motor zökkenőmentesen lép működésbe erősebb gyorsításnál.
A Clio tehetségei leginkább városi sebességnél mutatkoznak meg, köszönhetően kiváló középtartományú nyomatékának. Sokkal fürgébbnek tűnik, mint amit a 0-100 km/h gyorsulás 9,3 másodperces ideje sugallna. Magasabb sebességeknél azonban a négyhengeres benzinmotor kellemetlenül felzúg, és ez a hang a padlóra taposott gyorsításnál is előjön.
Leave a Comment