Így vetett véget életének Bódi Guszti!

Megszólalt a nyilvánosság előtt Bódi Guszti, a magyar zenei élet ikonikus alakja. A legendás zenész, a Fekete Szemek frontembere, megrendítő őszinteséggel beszélt életének legsötétebb fejezetéről:
MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Amikor legutóbb teszteltük a Nissan X-Trailt, még 2014-et írtunk, és a kis hengerűrtartalmú dízelek számítottak a legnagyobb divatnak. Azóta sok minden változott – főként a hajtáslánc terén. A mai X-Trail már hibrid rendszerrel érkezik, és lényegesen nagyobb teljesítményt kínál, mint elődje.
A tesztelt e-Power e-4orce modell – vagyis az összkerékhajtásos változat – viszont nemcsak erősebb, hanem jelentősen nehezebb is: míg a gyári adat 1886 kg, addig a mi mérlegelésünk szerint a konkrét példány 1947 kg-ot nyomott.
Ha vontatni szeretnél, érdemes a sima, ötszemélyes mild hibridet választani, ami 2000 kg-ot képes húzni. Az összkerék-meghajtású teljes hibrid 1800 kg-mal még mindig elég jól teljesít. A hétszemélyes változatok ennél kevesebbet tudnak vontatni, a csak elsőkerék-hajtású teljes hibrid pedig mindössze 670 kg-ra képes.
Mindezek ellenére az e-4orce gyorsulása lenyűgöző: 6,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra – ez 4,6 másodperccel jobb, mint a kilenc évvel ezelőtti dízelé, és jóval fürgébb, mint a hibrid Kia Sportage (7,3 mp), Sorento vagy Toyota Highlander (mindkettő 8,5 mp). Még a sportos Skoda Kodiaq vRS (5,9 mp) sincs sokkal előrébb.
A számoknál azonban fontosabb, hogyan adja le ezt a teljesítményt. Sok hibrid modellnél a vezetési élményt tönkreteheti egy zajos CVT-váltó vagy az elektromos és benzinmotor közötti döcögős átmenet. A Nissan viszont azt állítja, hogy az e-Power hajtás „az elektromos autó élményét nyújtja, töltés nélkül”.
A gyakorlatban ez valóban közel áll az igazsághoz – az e-Power rendszere sokkal kifinomultabb, mint a Toyota megoldása. Mivel a kerekeket mindig villanymotor hajtja, a teljesítmény leadása gyors, lineáris és csendes. A benzinmotor gyakran beindul, hogy áramot termeljen, de ezt szinte észre sem venni – ennyire jól le van szigetelve.
Nagyobb teljesítményigény esetén – például erőteljes gyorsításkor – a motor magasabb fordulatszámon dolgozik, hogy elegendő energiát termeljen. Ilyenkor már hallható, de a hangja nem kellemetlen. Ráadásul a legtöbb helyzetben nem is kell ennyit kérni tőle, hiszen az elérhető teljesítmény 80%-a már önmagában is bőséges.
Az e-Power másik előnye, hogy regeneratív fékezést is kínál, akárcsak egy tisztán elektromos autó. Alaphelyzetben a lassító hatás minimális, de a „B” mód és az e-pedal aktiválása után sokkal erőteljesebb lesz. Teljes megálláshoz azért még mindig használni kell a fékpedált, de annak működése is kellemesen kiszámítható, könnyű vele finoman megállni.
Aki szűkebb költségvetéssel számol, annak jó hír, hogy elérhető egy kedvezőbb árú mild hibrid változat is. Ebben ugyanaz a benzinmotor dolgozik, de közvetlenül hajtja az első kerekeket egy CVT-n keresztül – nem generátorként működik, mint az e-Powerben.
Vezetés közben a kéttonnás mild hibrid X-Trail is meglepően jól mozog, a motor kellően élénk, de nem kínál olyan azonnali nyomatékot, mint az e-Power verzió. A CVT váltó alapvetően simán dolgozik, de nagyobb gyorsításkor kissé késlekedik. A gázpedál határozottabb ellenállást nyújt, és a fékek is kevésbé harapnak alacsony tempónál.
Leave a Comment