Húsvét után érkezik a kiegészítő támogatás a nyugdíjasoknak!

Az utóbbi hetekben több médium is arról számolt be, hogy a kormány 2025-re újabb anyagi segítségnyújtást tervez a nyugdíjasok számára. A tervek szerint ez a plusztámogatás a havi nyugdíjak mellé kerülne folyósításra, tehát nem egyszeri juttatásként, hanem kiegészítő formában érkezne. A döntés célja, hogy segítse az időskorúakat a megélhetési költségek emelkedéséből fakadó nehézségek kezelésében.
EKKORA ÖSSZEGRŐL VAN SZÓ ÉS EKKOR ÉRKEZIK A TÁMOGATÁS:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Amikor a harmadik generációs Mazda 2 2014-ben bemutatkozott, a szívó benzines négyhengeres motor még megszokott látvány volt a kisautók világában. Tíz évvel később viszont már-már különlegességnek számít.
A Mazda 2 ma is egy 1,5 literes Skyactiv-G motorral érhető el, amely háromféle teljesítménnyel készül: 74, 89 és 113 lóerős változatban. Mindegyikhez hatfokozatú kézi váltó tartozik alapáron, de a 89 lóerős változat rendelhető hatfokozatú automatával is. A 89 és 113 lóerős kézi váltós modellekhez egy 24 voltos enyhe hibrid rendszer is társul.
A motor ereje nem a nyomatékban, hanem a pörgősségben rejlik. Az 1,5-ös szívómotor akkor kel igazán életre, ha 4000-es fordulatszám fölé viszik: innen egészen 6500-ig lelkesen és egyenletesen húz, kellemes hanggal és határozott gyorsulással. A 113 lóerős csúcsváltozat különösen élvezetessé válik, ha bátran forgatják – így bőven hozza a gyári gyorsulási adatot is.
Mazdáék híresek a kézi váltóik finom működéséről, és a Mazda 2 sem kivétel. A váltó pontos, feszes, mégis sima mozgású, a kuplung jól adagolható, és a fékpedál visszajelzése is tökéletesen hangolt. Ezek az apró részletek teszik igazán élvezetessé a vezetést.
Bár alacsony fordulaton is kellően nyugodt és használható, a Mazda 2 nem feltétlenül olyan könnyen vezethető, mint egyes konkurensei – viszont azoknál sokkal több élményt kínál annak, aki valóban szeret vezetni. Az aprólékos hangolás nemcsak a pedálérzetekben és a váltóban mutatkozik meg, hanem a futómű és a kormányzás részleteiben is.
A Mazda 2 vezetési élményben kiemelkedik a kisautók mezőnyéből. Nincs benne semmi mesterkélt vagy szándékosan sportosra vett viselkedés – egyszerűen csak pontosan oda megy, ahová irányítod. A kormányzás súlyozása kiegyensúlyozott, a tapadás szintje éppen elegendő, és a karosszéria dőlése is jól kordában van.
A rugózás tempósabb haladásnál harmonikusan dolgozik. Autópályán vagy kanyargós országutakon a felfüggesztés példásan simítja el az úthibákat, miközben a karosszéria stabil és nyugodt marad. Városi környezetben viszont, különösen rosszabb minőségű burkolaton, kissé darabossá válik a futómű, ami az egyszerű, torziós hátsó tengelynek köszönhető. Ez azonban érthető kompromisszum a kiváló kanyarstabilitásért cserébe.
Összességében a Mazda 2 egy ritka példája annak, hogy mennyit számít az aprólékos fejlesztőmunka – még egy egyszerű kisautó esetében is.
Leave a Comment