Ledolgoztam az életem mégis

Egy nyugdíjas asszonynál betelt a pohár és kifakadt. Ébresztő emberek! Rajtam ne nye/észk/djen senki. Ledolgoztam az életem és mégis fil/érez/em kell!! Hát jól figyeljetek!! MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Lamborghini az SVJ-t a tesztelési telemetria érdekében opcionálisan rendelhető, fél-slick Pirelli P Zero Trofeo R gumik szettjével szerelte fel – ezek jelentős szerepet játszanak a maximális tapadás és teljesítmény kihasználásában.
Az eredmény? Az autó olyan értékeket produkált, amelyeket sem a McLaren Senna, sem a GT2 RS nem tudott elérni a saját úttesztjeik során – legalábbis 90 mérföld/óráig (kb. 145 km/h), ahol aztán a 750 000 fontos McLaren lassan, de biztosan kezdett előnyt szerezni.
A 6,5 literes szívómotor hajtóereje – amely 0–60 mph-t (0–96 km/h) 2,9 másodperc alatt, 0–100 mph-t (0–161 km/h) 6,1 másodperc alatt, és 0–150 mph-t (0–241 km/h) 13,2 másodperc alatt teljesít – még lenyűgözőbb annak fényében, hogy az Aventador SVJ egy egykupplungos, lomha és darabos váltót használ. Ráadásul a mért tömeg is 1770 kg, tehát jóval nehezebb, mint fent említett riválisai, és nincs semmiféle turbófeltöltés vagy hibrid rásegítés.
Persze, ez utóbbi előbb-utóbb érezhetővé válik. Bár az SVJ magasabb és egyenletesebb nyomatékgörbével rendelkezik, mint az SV, a 30–70 mph gyorsítás negyedik fokozatban – amit mi valódi középtartománybeli teljesítmény-mérőként használunk – így is kb. egy másodperccel elmarad az osztály leggyorsabb tagjaitól.
És mégis: ez szinte teljesen lényegtelen. A könnyebb lendkerék miatt a motor szinte azonnal reagál, alig van tehetetlenségérzet – és ezért bármikor szívesen cserélnél el egy-két tizedmásodpercet a végső gyorsulásból.
Persze, nem is nagyon kell lemondani semmiről: ha elég bátran kihúzatod 8500-as fordulatig, az SVJ olyat gyorsul, hogy a 60–80 mph második fokozatban mindössze 1,3 másodperc – mindezt egy olyan szopránhangú motorhanggal, ami az F1 aranykorát idézi.
Közúton ez a hangorkán, párosítva az autó jelentős fizikai jelenlétével, azt az érzést kelti, hogy még annál is gyorsabb, mint amit a számok mutatnak. Szerencsére az SVJ a fékezés terén sem vall szégyent: a 400 mm-es első és 380 mm-es hátsó karbon-kerámia tárcsák megállították az autót 70 mph-ról 40,8 méter alatt – ráadásul könnyen adagolhatók közúti tempónál is.
Száraz úton mért tiszta fékteljesítmény tekintetében a Lamborghini a McLaren Senna (37,4 m) és egy másik szívó V12-es olasz versenyző, a Ferrari 812 Superfast (42,1 m) közé esik – ami önmagában is figyelemre méltó.
Leave a Comment