SÚLYOS Autóbalesetet szenvedett Gáspár Győző!

Gáspár Győző teljesen elvesztve minden kontrollt, elhatározta, hogy az autóját szándékosan az árokba kormányozza. A feszültség és a szorongás szinte fizikailag is megf*jtotta, miközben egyetlen pillanat alatt meghozta a végzetes döntést, hogy a kormányt egy irányba fordítja, ami elvezetett a mélybe, a sötétségbe, ahol talán elmenekülhetett a valóság elől, amit már nem bírt elviselni.
MUTATJUK MI TÖRTÉNT!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az SVR legendásan vad V8-as kipufogóhangja akár 400 méteres távolságból is kiürítette az autópálya külső sávját – az új Range Rover Sport SV viszont, a modell átfogóbb átalakulásának megfelelően, legalább valamivel visszafogottabb lett.
A korábbi, félelmetes kompresszoros hörgés helyett most egy magasabb hangfekvésű V8-as morajlást kapunk – kevésbé dühös, kevésbé szaggatott karakterű, inkább egységes és dallamos, igaz, minden bizonnyal a szigorúbb kibocsátási normák miatt kissé szintetikus hatású.
Nincs külön kézifékkapcsoló sem: az elektronikus kézifék automatikusan működésbe lép, amikor a váltót „P” állásba teszed. Ez furcsa lehet azoknak, akik megszokták, hogy lámpánál „D”-ben hagyják az autót, és a kézifékkel rögzítik. A dupla turbós V8-as motor karaktere és teljesítményének spektruma lenyűgöző. Magabiztosan forog 7000 fölé, ha szükséges, és a Sport SV-t brutális gyorsulással indítja meg álló helyzetből, különösen az alsó sebességfokozatokban.
A launch control használata nem éppen selymes, luxusélmény: bár a karosszéria nem bólint túlzottan, minden egyes automata váltás brutálisan rángatja meg a hajtásláncot, és konkrétan hátralöki a fejedet. Ez ritka élmény egy nyomatékváltós sportautóban, de itt az összkerékhajtású rendszer zárható differenciáljai által okozott súrlódás és feszültség jól érzékelhető.
Ez az autó sok szerepben próbál egyszerre tetszelegni: lehet városi luxusautó, könnyed nagy túragép, dühös országúti vadállat, vagy magabiztos autópályás cirkáló – és mindezt egy gombnyomásra.
Ez a fajta alkalmazkodóképesség persze már-már elvárás egy modern sport-SUV-tól, de kevés márka viszi el ezt az irányt olyan messzire, mint a Land Rover. Kevés autóban épül ennyire bele a terepjárós karakter az egész vezetési élmény DNS-ébe.
Az SV mindig is hordozza magán a tömegét és fizikai jelenlétét. Soha nem lesz olyan sport-SUV, amely hirtelen „ledob fél tonnát”, hogy úgy kanyarodjon, mint egy sportlimuzin – mint például a Porsche Cayenne vagy az Aston Martin DBX.
Az SV üzemmód azonban egyértelműen keményebbé, feszesebbé és élénkebbé teszi az autót. A kormányzás súlyosabbá és visszajelzőbbé válik, az addig komfortos rugózás hirtelen sokkal közvetlenebbé válik, és a karosszéria mozgásai jobban érződnek. Bár nem mindig marad teljesen sík, a futómű gyorsan reagál a mozgásokra – ami ilyen méretű autónál már önmagában teljesítmény.
Igaz, a mechanikai tapadás, a precíz egyensúly és a kezelhetőség nem vetekszik egy hot hatch-éval, de ahhoz képest, hogy milyen nagy és nehéz autóról van szó, a Sport SV vezethetősége kiváló. Stabil nagy sebességnél, jól csillapított, és pontos annyira, hogy magabiztosan közlekedj egyik pontból a másikba – méghozzá nagyon gyorsan.
Leave a Comment