Óriási a felháborodás! Túladagolták a nyugdíjas hölgyet!

Egy 76 éves komlói asszony csaknem az életével fizetett azért, mert az orvosi kezelés során felírt gyógyszer adagolását felelőtlenül túllépték. Az idős hölgyet szellemi hanyatlása miatt vitték be a pécsi psz*chiátriára, ahol nemcsak a vérnyomását kezelték, hanem erősen is elkezdtek olyan szert adni neki, amit demenciában szenvedők esetén csak fokozott elővigyázatossággal szabadna használni.
MUTATJUK HOGY BUKTAK LE!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A BYD szállítja az első tengelyre szerelt villanymotort, valamint a járművet tápláló úgynevezett „Blade” akkumulátort is. Tapasztalataink alapján – a Seal és az Atto 3 modellekből kiindulva – hajlunk arra, hogy elhiggyük: az EVX a mindennapi használat során nem marad sokkal el a 287 mérföldes (kb. 462 km-es) gyári hatótávjától, bár a tesztelés körülményei nem tették lehetővé egy valódi fogyasztási mérés elvégzését.
A gyártó szerint a maximális töltési teljesítmény 145 kW, ami nagyjából megegyezik a versenytársakéval, ám a KGM külön kiemeli az akkumulátor LFP (lítium-vas-foszfát) kémiájának előnyeit. Ez a technológia sokkal jobban bírja a gyakori gyorstöltéseket, mint más akkukémiák. A vállalat szerint 2000 gyorstöltési ciklus után is legalább 70%-os marad a használható kapacitás.
Nyers teljesítmény terén az EVX nem jelent komoly fenyegetést a riválisok – például a Skoda Enyaq vagy a Hyundai Ioniq 5 – számára, hiszen 204 lóerőt tud felmutatni, és a 0–100 km/h gyorsulása 8,1 másodperc, ami nem különösebben lenyűgöző. Ugyanakkor a teljesítmény egyenletesen és kiszámíthatóan érkezik, feltéve, ha nem nyomod túl erősen a gázpedált, különben könnyen kipörögnek az első kerekek.
A benzines változatot korábban kritizáltuk a magas szélzaj és a gumik által keltett zaj miatt, és tartottunk tőle, hogy ezek a problémák az elektromos, motor nélküli EVX esetében még feltűnőbbek lesznek – szerencsére nem így történt. A vezetőfülke sokkal jobban szigeteltnek érződik – talán az akkumulátor padló alatti elhelyezése is hozzájárul ehhez –, különösen nagy sebességű utazásnál.
A benzines Torres futóművét korábban túl keménynek és pattogósnak találtuk, ami csökkentette a modell mindennapi használhatóságát. Szerencsére az EVX-be került 73,4 kWh-s nagy tömegű akkumulátor segített javítani a gördülési komfortot.
Az autó sokkal kevésbé ideges mozgású, még a rendkívül rossz minőségű török vidéki utakon is, és sokkal kevesebb zajt csap az úthibákon vagy kátyúkon való áthaladáskor. Az utastér csendesebb lett – és nem csak azért, mert hiányzik a benzines motor hangja. A szélzaj és a gumik hangja is számottevően csökkent.
Igaz, enyhébb billegéssel kell számolni dombos utaknál, de egyenes vonalú haladás közben sokkal összeszedettebb az autó. Bár a kormányzás elég érzéketlen és nem túl visszajelző, kanyarodás közben a karosszéria dőlése meglepően jól kontrollált.
Azt azonban nem állítjuk, hogy sokan majd örömautózásra használják – főleg nem a tesztautónkon lévő Nexen Roadian gumikon, amelyek hajlamosak voltak kipörögni állóhelyzetből elindulva, sőt még egy mérsékelt kanyarból kifelé gyorsítva is. Ez volt a leglátványosabb Torres-féle megcsúszás, amit láttunk a híres Chelsea-meccs óta… Tudod, amelyikről beszélek. Reméljük, a brit piacra kerülő modelleket már tapadósabb abroncsokkal szerelik.
Leave a Comment