Megszűnik a KENYÉR forgalmazása! EZ LESZ HELYETTE!

Korábban a kenyér természetesen kelt, hosszú órák alatt, adalékanyagoktól mentesen. Ma viszont a polcokon nem kenyeret találunk, hanem egy szintetikus masszát, amit térfogatnövelők, savanyítószerek, emulgeáló anyagok és tartósítószerek tartanak egyben. Minden harapásban ott van az E-számok koktélja:
EZ VAN VALÓJÁBAN A MAI BOLTI KENYÉRBEN:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az Across (és a vele rokon RAV4 PHEV) ritka példája azoknak a plug-in hibrideknek, amelyek valóban hozzák a gyárilag megadott elektromos hatótávot. Teljesen feltöltött, 18,1 kWh kapacitású akkumulátorával a Suzuki hivatalosan közel 75 kilométert (WLTP szerint 47 mérföldet) tud megtenni tisztán elektromos hajtással.
Egy tesztút során, amely egyenlő arányban tartalmazott országutat, autópályát és városi forgalmat, tesztelőink 77 kilométert tudtak megtenni, mielőtt a hibrid benzinmotor bekapcsolt volna. Tekintettel arra, hogy sok PHEV akár 40%-kal is alulmúlja a megadott hatótávot, ez valódi érdem.
Tisztán elektromos módban az Across teljesítménye több mint elegendő. A gázreakció pontos, a gyorsulás pedig bőven elég ahhoz, hogy a forgalom ritmusát könnyedén tartsa. Érdekesség, hogy ebben az üzemmódban a benzinmotor csak akkor kapcsol be, ha az akkumulátor teljesen lemerül – még a „kickdown” funkció sem hívja életre. Aki viszont szeretné, hogy szükség esetén a benzinmotor is besegítsen, az Auto EV/HV módban ezt megkapja.
Normál hibrid (HV) módban – ahol a benzin-elektromos rendszer dominál – az autó még dinamikusabban viselkedik. A Millbrook tesztpályán az Across álló helyzetből 100 km/h-ra (60 mph) 6,4 másodperc alatt gyorsult, míg 50–110 km/h-ra (30–70 mph) 5,8 másodperc alatt. Ez bármilyen mércével gyorsnak számít.
Az azonnali elektromos nyomaték miatt a gyorsítás könnyednek érződik, még ha az e-CVT váltó működése és a benzines motor magas fordulatszáma miatt a hangélmény nem is mindig kellemes – kissé harsány, gépies tónusú. Hatékony viszont: még lemerült akkumulátorral is várhatóan 5-6 liter közötti átlagfogyasztást hoz.
Fékezéskor az Across gyorsan meg tud állni, de ilyenkor érződik a jármű tömege. Tesztautónknak nedves körülmények között 70 mph-ról (112 km/h) 51,2 méterre volt szüksége a teljes megálláshoz – ez három méterrel jobb, mint amit egy 2.0 dízel BMW X3 produkált száraz úton.
A mechanikus és regeneratív fékrendszerek összhangja lehetne egy fokkal természetesebb, a fékpedál pedig egyenletesebb karakterisztikát is elbírna. Összességében azonban az Across egy könnyen vezethető, csendes és kellemes autó, amely alig igényel beállítgatást vagy személyre szabást.
Leave a Comment