A MÁV újabb fekete napja! Kigyulladt a szerelvény!

Vasárnap délután pánik uralkodott el Mezőtárkány állomásán, amikor egy motorvonat motorteréből hatalmas lángok csaptak fel. A helyszín percek alatt sűrű fekete füstbe burkolózott, ahogyan azt egy s*kkoló videó is rögzítette. A vészhelyzet a Heves vármegyei település nyugodt vasárnapját rémálommá változtatta.
MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Subaru XV-től való dízelmotor eltávolítása, és annak helyettesítése egy szívó benzinmotorral, amely a két választható hajtás közül erősebb, jelentősen csökkentette az elérhető nyomaték mennyiségét. Mivel ugyanezen döntés keretében a jármű váltó lehetőségeit is egyetlen opcióra szűkítették – egy CVT automatikára, amely, tapasztalataink szerint, csak akkor képes megfelelően reagálni, ha egy erőteljes nyomatékú motor áll mögötte – az XV teljesítménykarakterisztikája drámaian megváltozott, és ez nem igazán üdvözlendő.
2012-ben az eredeti XV 2.0d tesztelésekor még egy szerethetően masszív és dolgozó típusnak találtuk, melynek motorja nem volt rest dolgozni, de az új verzió egy dimenzióssá vált. Az úton sajnos lassú – mind szubjektíven, a vezetőülésből nézve, mind pedig objektíven, ha más autókhoz viszonyítjuk a hasonló árkategóriában.
Ha a CVT-t „drive” módba hagyjuk, akkor furcsa 500rpm-es ugrásokban adagolja a nyomatékot, miközben próbálunk finom gázreakciót elérni. Még akkor sem könnyű és kielégítő vezetni az XV-t, ha finoman szeretnénk hajtani.
Nem lenne szabad, hogy egy majdnem 30 000 fontos autó több mint tíz másodpercet töltsön a 60mph elérésével, miközben egy hasonló árú Volkswagen T-Roc kevesebb mint hét másodperc alatt képes erre, és egy hasonló dízel körülbelül nyolc és fél másodperc alatt.
De az igazán nagy probléma nem is az alulteljesítő végső gyorsulás, hanem a motor és a váltó kombinációja részleges gázadásnál. A Subaru CVT-je szerencsére nem pörög fel magas fordulatszámra minden egyes gázadásnál, hogy előrelendítse az autót, de valahogy mégis úgy érződik, mintha az XV-t mindig két hüvelyk sűrű szirupon keresztül vezetnénk, és ez folyamatosan elnyeli a lendületünket, miközben gátolja az autó reagálóképességét.
Ha manuális üzemmódra váltunk, egy kicsit jobban tudjuk kontrollálni a gyorsulást és a lendület megőrzését, de ez még mindig nem olyan jó, mint egy váltókonverteres automata váltó váltófülekkel, és főleg nem közelíti meg a duál-kuplungos váltók szintjét.
De vajon a CVT legalább megfelelő üzemanyag-hatékonyságot biztosít a 2,0 literes motor számára? Nem igazán, vagy legalábbis nem a szélesebb crossover kategória szabványai szerint. Egy szabályos 60-70mph sebességtartományú autópályás tempónál nem tudtuk elérni a 40mpg-t, miközben a gázpedálra kényszerített erőteljes nyomás, hogy az autót mérsékelten lendületesen mozgassuk, az üzemanyag-fogyasztást egy olyan értékhez közelítette, amely egy „kettessel” kezdődött.
Leave a Comment