Meghalt Márkus Imre!

Életének 71. évében elhunyt Márkus Imre, az Északi Járműjavító egykori igazgatója, a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. volt vezérigazgatója, a Közlekedési Múzeum egykori munkatársa. MUTATJUK A DRÁMAI RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
senki sem igazán tudta, mire számítson a Nissan Pulsartól, talán dicséret illeti a gyártót, amiért egyenes, „alapvonalas” megközelítést választott a tervezés során. Mi viszont ezt nem így látjuk. Számunkra ez az autó inkább a korlátozott gondolkodás és a visszafogott ambíció jele – sőt, talán még a piacvédelmi szemlélet határát is súrolja.
A Pulsar első valódi előnyét csak akkor találjuk meg, ha túl tudunk lépni a mélyen konzervatív formavilágán és a feltűnően karaktertelen megjelenésén, és inkább a praktikusságára és a jól használható funkcionalitására koncentrálunk.
Mert tény: ez sok autó ennyi pénzért. Az utastér óriási, miközben az autó alig hosszabb egy Ford Focusnál. Azonban a prémium márkák korában még a tömeggyártású modelleknek is szükségük van valamennyi vizuális vonzerőre ahhoz, hogy valóban kívánatos választássá váljanak.
Az sem elfogadható érv, hogy az új modell egyszerűségét azzal próbálják megmagyarázni, hogy a kereskedésben mellette álló, sokkal izgalmasabb crossover testvérmodellek – mint a Qashqai – ellensúlyaként szolgál. A Qashqai biztosan nem érezte volna veszélyben magát egy sokkal mutatósabb, kreatívabb formájú ferdehátú mellett sem.
Ami a Pulsar technikai alapjait illeti, ott is a pragmatizmus és a megszokottság uralkodik. A motorválaszték mindössze három lehetőséget kínál: egy 113 lóerős 1.2-es turbós benzinest, egy 187 lóerős 1.6-os benzinest, illetve egy 108 lóerős 1.5-ös dízelt.
A legerősebb DIG-T 190 változatok módosított futóművet, élesebb vezetési élményt, 17 vagy 18 colos könnyűfém felnit és sportosabb külsőt kapnak – viszont a dízelpaletta felső kategóriája teljesen hiányzik a kínálatból.
Az autó a Nissan Qashqai és X-Trail modellekhez is használt Common Module Family acél padlólemezre épül, elöl MacPherson rugóstagos, hátul pedig csatolt lengőkaros felfüggesztéssel. A tesztelt 1.5-ös dízel változat tömege a mérlegünk szerint 1350 kg volt – meglepően alacsony érték egy ilyen nagy, ötajtós autó esetében.
Leave a Comment