Lecsukták Kaszás Gézát!

Sokk és döbbenet a budapesti Oktogonnál! A Receptklub egykori sztárja, a 68 éves Kaszás Géza nemcsak hogy közlekedési balhéba keveredett két külföldivel, de végül a rendőrök kényszerítették félreállásra – a művészt a hatóság emberei gyakorlatilag kirángatták az autójából, miközben ő kétségbeesetten kiabált: „Színházba kell mennem!”
MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A korábbi generációs Type R tulajdonosai derűs realizmussal – és nem kevés szeretettel – viszonyulnak a régi, szívóüzemű, 2.0 literes VTEC motor teljesítményéhez.
Vidáman elviselik a motor szinte bosszantóan lusta alacsony fordulatszámú viselkedését, cserébe azért a felpörgő, előretörő dühért, amely magasabb fordulaton a vezérműtengely-profil megváltozásával jelentkezik. Meglepő módon ennek a karakternek – a „lomhának és az őrültnek” – a nyomai a legújabb négyhengeres változatból sem tűntek el teljesen, pedig már turbófeltöltőt is kapott.
A régi vágású turbólyukkal kombinálva a motor elődjeinek utánzása annyira ismerős, hogy az ember szinte nosztalgiával kezd el keresni egy jobb sebességfokozatot a gyorsan kapcsolható kézi váltóval.
A turbófeltöltés leginkább a csúcsnyomaték jelentős növekedéséért felelős (295 lb-ft szemben az előd 143 lb-ft-jével), de a nyomaték nem úgy épül fel, mint egy Ford vagy Volkswagen motor esetében.
Míg például egy Volkswagen Golf R 280 lb-ft-et már 1800-as fordulattól szállít, addig a Civic kivár 2500-ig (amikor az előző modell már nyomatékának 90%-át leadta), és igazán csak 3000-es fordulattól érzi magát életre keltnek.
A régi vágású turbólyukkal együtt ez a motor annyira emlékeztet elődjére, hogy az ember szinte déjà vu érzéssel kapcsolgatja a váltót, keresve az ideális áttételt.
Szerencsére a keresgélés megéri. Bár a motor középtartományban nem olyan vad, mint a Renault Mégane RS 275 Trophy erőforrása, a nyomaték megjelenése mégis egy lavinaszerű gyorsulási érzetet kelt, amely először a megerősített Civic hátulját feszíti meg, majd egy pillanattal később jön a jól ismert VTEC-effektus tűhegyes fordulatszám-mutatóval.
Ennek az utolsó fordulatszám-tartománybeli lendületnek a fizikai hatása és időtartama nyilvánvalóan gyengébb (a csúcsteljesítmény 6500-as fordulaton érkezik, és 7000-nél korlátozódik), mint a régebbi, „kétarcú” Type R-ek esetében, de még így is sokkal élvezetesebb kitartani magas fordulatszámig, mint a legtöbb vetélytársnál.
Ráadásul a hitelesített 5,5 másodperces 0–60 mph gyorsulással ez az egyik leggyorsabb elsőkerék-meghajtású autó, amit kapni lehet.
Ami pedig a motor hiányzó, szerethető duruzsolását vagy morajlását illeti – nos, ezen kívül nem sok mindenbe lehet belekötni az új tulajdonos részéről.
Leave a Comment