Ki gondolta volna? Így vetett véget életének Rékasi Károly!

Rékasi Károlynak elmondhatatlan kínokat kellett nap mint nap elviselnie.
A fájdalom és a tehetetlenség annyira elhatalmasodott rajta, hogy végül eljutott a legsötétebb gondolatig: véget vet mindennek, az életének. Nemcsak eljátszott a gondolattal – meg is tervezte. Tudta, mit fog csinálni, mikor és mivel. Már a szükséges eszközöket is beszerezte. Tudatos döntést hozott: el akart tűnni ebből a világból. Már nem tűnt félelmetesnek – sokkal inkább megváltásnak.
MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Range Rover Sport megrendelésekor a vásárlók hétféle motor közül választhatnak – három dízel, három benzinmotor és egy dízel-hibrid áll rendelkezésre.
A kompresszoros V8-as motor erős és sima gyorsulása ismerős lehet a korábbi modellekből, noha az új kipufogóhang egyértelműen friss élményt nyújt. Az elfojtott, reszelős morgás kizárólag a kipufogóból hallatszik, mivel a mechanikus zajokat kiválóan szigetelték.
A rövid áttételű osztómű hiánya az SDV6 esetében a legtöbbeket nem fogja zavarni. A nyolcfokozatú automata váltó észrevétlenül működik, mindig kész egy vagy két fokozattal visszaváltani a gyors előzésekhez, de szívesen hagyja a motort 2000–2500-as fordulatszám-tartományban finoman utazni is.
Ennek ellenére a brit vásárlók túlnyomó többsége valószínűleg a két V6-os dízel közül választ majd, mivel ezek fogyasztása 37–38 mpg (kb. 6,2–6,4 l/100 km), szén-dioxid-kibocsátásuk pedig 200 g/km alatt marad.
Egy ilyen méretű SUV esetében nem az állórajtos gyorsulás a legfontosabb szempont – a dízelmotor, az automata váltó és a két tonnát meghaladó saját tömeg nem igazán kedvez a sprintelésnek.
Az SDV6 igazi öröme, hogy nem kell erőltetni ahhoz, hogy a legtöbb helyzetben megfelelő teljesítményt nyújtson. A 302 lóerő mellé 700 Nm nyomaték társul, amely már 1500-as fordulaton jelentkezik, és széles tartományban elérhető – ez biztosítja a magabiztos, félgázos indulásokat.
A végsebesség 130 mérföld/óra (kb. 209 km/h), és a 0–60 mph (0–96 km/h) gyorsulás 6,8 másodperc – több mint elegendő egy ekkora, kétméter széles járműtől.
Ennél is fontosabb azonban a rugalmasság, vagyis hogy a Sport hogyan reagál menet közben a gázpedálparancsokra. 30-ról 70 mph-ra (kb. 48–113 km/h) 7,5 másodperc alatt gyorsul, és ha mindezt negyedik fokozatban tesszük, csupán 0,4 másodperccel tart tovább – ehhez viszont manuálisan kell a fokozatot választani, mivel a kormány mögötti váltófülek 200 fontos extraként rendelhetők.
A valószínűbb szituáció a kickdown, azaz a padlógázos automatikus visszaváltás, hiszen a váltó kiválóan, gyorsan dolgozik – ebben az esetben 50-ről 70 mph-ra (kb. 80–113 km/h) mindössze 4,5 másodperc alatt gyorsul fel.
A gyors autópályás tempó elérése és tartása minden Sport modell számára gyerekjáték, és még ilyenkor is bőven marad tartalék a gázpedál alatt, miközben a kabinba szinte semmilyen zaj nem szűrődik be.
A 4-es sorozat, amelyet szintén hosszú autópályás utazásokra terveztek, 70 mph-s (113 km/h) utazósebességnél ugyanolyan hangos belül, mint a Range Rover Sport SDV6 teljes gyorsítás közben ugyanennél a tempónál.
Akármilyen tempónál, bármilyen felszereltségben, a Range Rover Sport kivételesen kifinomult, csendes autó. Súlyához képest pedig a fogyasztása is tiszteletre méltó.
Leave a Comment