Totális lebukás: Előre megegyeztek, hogy ki legyen a PÁPA!

Francia és olasz lapok szerint Emmanuel Macron titokban kapcsolatba lépett az öt francia bíborossal, hogy megakadályozza a konzervatív Robert Sarah megválasztását pápává. A Le Monde úgy tudja, Erdő Péter is figyelmeztette kollégáit Macron szándékáról.
MUTATJUK MI TÖRTÉNT
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A kéttonnás kombi, amely képes 7 másodperc körül gyorsulni 100 km/h-ra, önmagában is figyelemre méltó teljesítmény. Mégis, ha valaki 20 millió forint feletti összeget fizet egy gyors családi autóért, elvárja, hogy legalább annyira gyors legyen, mint amit a gyártó ígér – vagy még annál is jobb.
A valóság azonban árnyaltabb. A legerősebb, 3.0 literes dízelmotorral szerelt Jaguar XF Sportbrake a gyári 6,1 másodperces gyorsulási adatot nem tudta hozni a mérések során: a 0–100 km/h sprinthez egy másodperccel többre volt szüksége. A 0–160 km/h gyorsulást 18,4 másodperc alatt teljesítette, ami alig gyorsabb, mint a régebbi, 228 lóerős Mercedes E350 CDI kombi. A BMW 535d Touring valószínűleg 15 másodperc körüli értéket produkálna ugyanezen a távon.
A 3.0 S motor a Jaguar „párhuzamos-szekvenciális” turbóelrendezését használja, ahol az egyik turbó változó geometriás, a másik kisebb turbó pedig 2800 fordulat felett lép be. Ennek ellenére a motor karaktere nem teljesen lineáris: a gázpedál közepéig lendületes, de onnan már kevésbé reagál, mielőtt elérnénk a végállást.
A kisebb motor meglepően közel van teljesítményben. A 197 lóerős 2.2-es dízel 8,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra – csak alig több mint egy másodperccel lassabb, mint a 275 lóerős 3.0 S. Ehhez ráadásul társul egy 55 mpg (4,3 l/100km körüli) fogyasztási érték, ami sokkal ésszerűbb választássá teszi azok számára, akik nem keresik a maximális teljesítményt, inkább a hatékonyságra vágynak.
Vezetési élményben a 3.0 S gördülékeny, nyomatékos, és kellemesen gyorsul középtartományban, de nem tűri jól a túlságosan agresszív gázkezelést – ilyenkor az automata váltó hajlamos túl sok sebességet visszakapcsolni. A 2.2-es viszont megbízható társ marad, különösen az ZF nyolcfokozatú automata váltóval, amely ügyesen tartja alacsonyan a fordulatszámot, ezzel is javítva a kényelmet és a finom működést.
Bármelyik motort is választjuk, a Jaguar XF Sportbrake hosszú távon is képes megőrizni nyugalmát és kifinomultságát. Egyedül az üzemanyag-fogyasztás lehet szűk keresztmetszet: a 3.0 literes dízel való életben aligha fogja tudni teljesíteni az 500 mérföldes (kb. 800 km-es) hatótávot egy tankkal.
Leave a Comment