Összeesett a MÁV!

A gyorsan jött meleg nemcsak a hőmérőket nyomta fel magasba, hanem a MÁV késési idejét is, a menetrendek egy része megborult. A MÁV tájékoztató oldalán egész nap sorra érkeznek a hírek a késésekről! MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Valóban különös időzítés, főleg, mivel a Prius eladásait jelentősen elnyelte a C-HR crossover, olyannyira, hogy évente csak 600 körüli vásárlót vonzott.
Ez 2022-ben történt, és a következő évben a Toyota megváltoztatta döntését. Az eredmény: a világ legismertebb hibridjének ötödik generációja most már elérhető nálunk is, és bárki, aki eddig nem figyelt oda, valószínűleg egy pillanatra meg fog állni, hogy megszokja a jelenlétét.
Az egyik legfontosabb változás: a külső dizájn most már elég figyelemfelkeltő ahhoz, hogy felhívja magára a figyelmet a város utcáin – amit az előző modell is megtett, de csak azért, mert az Uber-utasok próbálták kitalálni a rendszámot (hiszen annyi Prius fut az utakon, hogy így lehetett kideríteni, hogy az adott ezüst Prius a tiéd-e).
A másik fontos újdonság: a teljesítmény. Az Egyesült Királyságban a Prius kizárólag PHEV (plug-in hibrid) formában lesz elérhető, és míg az előző generáció is kapható volt konnektoros verzióban, a teljes 120 lóerő helyett az új modell 220 lóerőt kínál, így ha rálépsz a gázra, egy igencsak dinamikus menetteljesítményt tapasztalhatsz, ami távol áll a régi Prius lassú tempójától.
Ha mindehhez hozzáadjuk az akár 50 mérföldes hivatalos elektromos hatótávolságot és a váz módosításait, amelyek kényelmesebb és finomabb kezelhetőséget ígérnek, akkor papíron egy sikerreceptet kapunk.
Amikor ennek az autónak az elődje 2015-ben megérkezett, bemutatta a nagy várakozással várt TNGA platformot, amely azóta számos Toyota modell alá beépült, és általában elismerést váltott ki a műszaki sokoldalúságával és az alapvetően jó kezelhetőséget biztosító egyensúlyával.
Az új Prius – kódnév XW60 – a TNGA GA-C platformjának egy továbbfejlesztett változatát használja, és emellett számos új, fejlett biztonsági technológiai funkcióval rendelkezik. A nagyobb, 13,6 kWh használható kapacitású NMC meghajtó akkumulátor (az előző 8,8 kWh-ról nőtt) és egy nagyobb, 2,0 literes benzinmotor is szerepel a motorháztető alatt, bár az alapvető hajtáslánc elrendezése továbbra is változatlan maradt.
A motor a Toyota elektronikus, folyamatos változó áttételű transzaxljén keresztül dolgozik. Ezt e-CVT-nek hívják, és nem úgy működik, mint egy hagyományos CVT, amely pullyokkal és kúppal rendelkezik. Ehelyett egy bolygómű rendszert alkalmaz, amely lehetővé teszi, hogy az 161 lóerős hajtómotor és a 150 lóerős Atkinson-ciklusú benzinmotor függetlenül működhessenek, a számukra legmegfelelőbb sebességek szerint.
Ez a rendszer segíti, hogy a Prius továbbra is hatékony maradjon, miközben dinamikusan reagál a vezetési környezetre.
Leave a Comment