Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    vasárnap, május 11
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Visszatért Novák Katalin!

    BY admin2025.05.05.

    2023 februárjában robbant a botrány: Novák Katalin kegyelmet adott egy intézményvezetőnek, ami országos felháborodást váltott ki. Alig egy héttel később, február 10-én lemondott a köztársasági elnöki posztról. Sulyok Tamás vette át helyét, ő pedig szinte teljesen eltűnt a reflektorfényből. A nyilvánosságban csak szórványosan tűnt fel, ezidáig.
    MUTATJUK A RÉSZLETEKE!

    A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

    —>> KÖVETKEZŐ OLDAL

    Ez is érdekelhet:

    A Peugeot 208 belépőszintű modellje egy turbófeltöltéses, 1,2 literes, háromhengeres benzinmotorral volt felszerelve.
    Emellett két erősebb változat is elérhető volt ebből a 1,2 literes benzinesből, két 1,6 literes benzinmotor, valamint takarékos 1,6 literes dízelek is a kínálat részét képezték. A paletta csúcsán a GTi változat állt, amely egy 205 lóerős, turbós 1,6 literes benzinmotort kapott.
    Ha a Peugeot által hirdetett súlycsökkentés hatására komoly előrelépést reméltél a 208-as teljesítményében, készülj fel a csalódásra.
    A legjobb esetben is középszerű volt a középkategóriás 1,2 literes benzinmotor teljesítménye. Legrosszabb esetben – bizonyos szempontból – kifejezetten alulmaradt a hasonló méretű és árú szuperminik között.
    Hogy a 208-nak 1,5 másodperccel több időre volt szüksége egy álló negyedmérföldes táv megtételéhez, mint az 1,2 literes Suzuki Swiftnek, nem volt végzetes ítélet, hiszen a Swift ebben a kategóriában dinamikai szempontból kiemelkedő.

    Súlyosabb probléma volt azonban a motor kifinomultságának és rugalmasságának hiánya. A gázpedál padlóig történő lenyomásakor az elektronika visszafogta a motort induláskor, és a nyomaték egyenetlenül, ráadásul elég zajosan érkezett meg a fordulatszám-tartomány nagy részében.
    Még rosszabb volt, hogy akár forgalomban araszoltál, akár egyedül autóztál vidéki utakon, a Peugeot 208 nem volt különösebben kellemes vagy könnyen kezelhető autó.
    Tesztpéldányunk kuplungpedálja problémás volt, túl sok holtjátékkal, és a kézi váltó is lötyögős volt – hasonló gondokat észleltünk a korábban tesztelt dízelváltozatoknál is.
    Ha ehhez hozzáadjuk a hajtáslánc enyhe, de észlelhető rángatózását, az összhatás egy pontatlanul működő, fejletlen autónak tűnt.
    A 118 lóerős változat, amelyhez egy sokkal jobb hatfokozatú kézi váltó is tartozott, valószínűleg a kínálat legjobbja volt – igaz, csak a csúcskivitelekben volt elérhető.
    Sokkal alacsonyabban helyezkedett el a belépő szintű 1,2 literes háromhengeres változat, amely egyszerre volt vonzó a 100 g/km alatti CO₂-kibocsátása, és gyakorlatilag elutasítandó a 14 másodperces 0–100 km/h gyorsulása miatt.
    Ha hajlandó voltál együtt élni a Peugeot darabos, ötsebességes EGC váltójával, a CO₂-kibocsátás akár 87 g/km-re is leszorítható volt.
    Ha viszont a fenntartási költségek kevésbé számítottak, a 160 lóerős 1,6 literes benzinmotor már elegendő lendületet adott ahhoz, hogy a 208 élénk és élvezetes legyen.

    Previous Post

    Élő adásban omlott össze Aurelio A Nagy Duett-ba!

    Next Post

    Péntektől nem ülhetsz biciklire ha 45 felett vagy!

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. május
    • 2025. április
    • 2025. március
    • 2025. február

    Kategóriák

    • Általános
    • Celeb
    • Egyéb
    • Időjárás

    Related Posts

    Általános

    Ildikó KITÁLALT! NEM SEMMI, AMIT ELMONDOTT!

    A

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum