Élő adásban ájult el a Híradó műsorvezetője késő este!

ÉLŐ ADÁS KÖZBEN ZUHANT A PADLÓRA A HÍRADÓS. Semmi sem készíthette fel a nézőket arra, ami ezután következett.
A televíziózás története bővelkedik meghökkentő pillanatokban, de amit az egyik legnagyobb hírtelevízió élő adásában láthattak a nézők, az egyenesen sokkoló volt. A stúdióban minden a megszokott mederben haladt: elegáns műsorvezetők, komoly hangvétel, precíz felvezetés. Majd hirtelen…
MUTATJUK MI TÖRTÉNT!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Bár a Crosstrek kis mértékben túlteljesítette a Subaru saját állórajtos gyorsulási adatát (a teszten 0–60 mph 10,4 másodperc alatt történt, szemben a gyárilag megadott 0–62 mph 10,8 másodperccel), senkit sem fog meggyőzni arról, hogy különösebben dinamikus jármű lenne.
A kb. 20–30%-kal lassabb teljesítmény, mint amit a 35 ezer fontos alsó-középkategóriás ferdehátú modellek nyújtanak, még lassabbnak is érződik a Crosstrek esetében – főként a fokozatmentes (CVT) váltó működési sajátosságai miatt. De vajon számít ez egy olyan autónál, amelyet kifejezetten kettős – városi és terepes – felhasználásra terveztek? Ha gyakran letérsz az aszfaltról, talán megbocsátod neki.
Még mindig lelkesedem az olyan autókért, amelyek off-road mérőeszközöket kínálnak – még ha igazából nincs is rájuk szükség. A Crosstrek például megmutatja, milyen szögben dől vagy mászik éppen, még akkor is, ha épp csak egy autópálya-lehajtón haladsz.
A CVT váltó szubjektíven nézve fejlődött: kifinomultabb, jobban bevonja a vezetőt, és általános vezethetősége is javult – különösen terepen működik jól.
A csodától azért még messze van, amit a mért adatok is igazolnak. Ha lendületes haladást szeretnél, a Crosstrek kissé alulmotorizáltnak érződik, különösen a manuális váltómód használatakor. Az alsó fokozatok túl hosszúnak érződnek, a hajtáslánc pedig hajlamos „elnyelni” a közepes gázadást anélkül, hogy valódi gyorsulást nyújtana.
A 50–70 mph gyorsulást „harmadik” fokozatban 8,4 másodperc alatt teljesítette (összehasonlításképp: egy VW Golf 1.5 eTSI ugyanezt 4,3 másodperc alatt tudja). Fontos megemlíteni, hogy ez a váltó nem úgy működik, mint egy hagyományos automata, így az adatok torzító hatásúak lehetnek.
Ha a váltót hagyod „D” fokozatban dolgozni, akkor ugyan az első és második áttétel során túlpörgeti a motort, de 50 mph felett már természetesebbnek hat az áttételezés. Ilyenkor a Crosstrek nem is tűnik olyan lassúnak, mint a számok alapján gondolnád.
A hétköznapi vezetés során ugyanis elfogadható a gördülékenysége. Nem sportos, nem különösebben karakteres – nem olyan, mint a korábbi Subaru boxermotoros modellek –, és nem is túl hatékony. A hibrid rendszer inkább csak „teszi a dolgát”.
Az elektromechanikus fékrásegítő kissé idegesítő lehet hideg állapotban, mivel a fékpedál hirtelen fog. Ez viszont bemelegedés után javul, és a fékutak – a terepabroncsok figyelembevételével – teljesen elfogadhatóak.
Leave a Comment