Rengetegen bukták tegnap a nyugdíjukat! Ön köztük van?

„Sem én, sem a feleségem nem kaptuk meg a nyugdíjunkat. Másfél órán át próbáltunk elérni bárkit az illetékes hivataloknál – teljes csend mindenhol.” – számolt be kétségbeesetten egy nyugdíjas a Telexnek. És nincsenek egyedül. A bankrendszer hibája sokakat hagyott pénz nélkül egy olyan időszakban, amikor minden forint számít. Az emberek dühösek, tanácstalanok, és úgy érzik, teljesen magukra maradtak.
ÍME A BANK KÖZLEMÉNYE:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az autógyártók gyakran beszélnek identitásról és formanyelvről – de még ha a JLR egy szót sem szólt volna ezekről, akkor is azonnal tudtuk volna, hogy a Velar egy olyan Range Rover, amilyen eddig még nem volt, amikor 2017-ben megjelent. A formája egyértelműen lenyűgöző volt: szinte mintha egy tanulmányautó gördült volna rendszámmal az utcára – és a JLR azóta sem nyúlt hozzá különösebben a nyerő recepthez.
Így 2023-ra a külső dizájnfrissítés gyakorlatilag minimális lett – ironikus módon épp ez adja a lényegét. Újak a fényszórók és a hátsó lámpák, módosult a hűtőrács és az lökhárítók formája, valamint bekerült néhány új fényezés az opciók közé – de az összhatás továbbra is visszafogott. Olyan frissítés ez, amit talán csak akkor veszel észre, ha sötétben követed vagy követ téged a Velar – nappal viszont csak a legélesebb szeműeknek tűnnek fel a különbségek.
A Land Rover által hangsúlyozott „kifinomult részletmegoldásokat” talán túlzás lenne kiemelkedőnek nevezni – viszont tagadhatatlan, hogy ez az autó még mindig rendkívül jól néz ki. Igazi bizonyítéka annak, hogy egy SUV-nek nem kell kupénak tettetnie magát ahhoz, hogy látványos legyen.
A technikai oldalon a motorválaszték szinte változatlan maradt. Továbbra is elérhetőek a lágy hibrid technológiával megtámogatott négy- és hathengeres benzin- és dízelmotorok. A négyhengeres, plug-in hibrid P400e változat viszont nagyobb akkumulátort kapott, ami megnöveli a tisztán elektromos hatótávját – ez különösen fontos az adózási szempontok miatt.
Műszakilag a Velar tökéletesen illeszkedik a Range Rover modellcsaládba: masszívabb, mint az Evoque, de kevésbé terepjárós, mint a Range Rover Sport vagy a csúcsmodell. Az alapját ugyanaz a nagyrészt alumíniumból készült monocoque váz adja, mint a Jaguar F-Pace esetében. Az orrban hosszában beépített motor dolgozik, a nyomatékot a ZF nyolcfokozatú automata váltó juttatja el az összkerékhajtáshoz.
A hajtáslánc nagy része megegyezik a Jaguárokban használt megoldással, így a Velar alapvetően hátsókerék-meghajtású, amely szükség esetén kapcsolja az első kerekeket egy tengelykapcsolón keresztül. Egy Range Rover-től ez többet is nyújt, mint amit a legtöbb „kompaktabb” terepjárónál elvárnánk.
Nincs alacsony áttételű terepfokozat, viszont a szabad hasmagasság elérheti a 251 mm-t, és a Range Roverre jellemző első és hátsó terepszögek, valamint a gázlómélység is megvan – feltéve, hogy a jármű légrugós, állítható futóművel van felszerelve (tesztautónk, a Dynamic SE ilyen volt).
Ezek az értékek ugyan elmaradnak a „nagy” Range Rovertől, de még mindig felülmúlják az összes többi szegmensbeli versenytársat. Amit viszont a nagy Range Roverekben biztosan nem találsz, de itt igen, az a JLR saját, négyhengeres Ingenium dízelmotorja. Ez 201 lóerőt tud – ami nem rossz egy 2.0 literes dízeltől –, de egy közel kéttonnás autót mozgat meg, így ez a teljesítmény épp csak elegendő.
Leave a Comment