Jogerősen elítélték Schobert Norbit! Ennyit kapott!

Schobert Norbert neve 2013-ban került elő először a jogsértések gyanújával, amikor kiderült: felesége, Rubint Réka DVD-in olyan zenék szólaltak meg, amelyekért állítólag nem fizettek szerzői jogdíjat. Norbi persze azonnal védekezett: szerinte minden rendben volt, jogszerűen jártak el, sőt állítása szerint saját dalokat is íratott a kiadványokhoz. Sok millióról van szó.
A Bírósági ítélet megszületett – Kimondták: Schobert bűnös
MUTATJUK MENNYIT KAPOTT:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Annak ellenére, hogy az EV3 nagyobb akkumulátorral és nagyobb saját tömeggel (tesztelve 1858 kg) rendelkezik, mint a Niro EV (1739 kg), továbbra is ugyanazzal a 201 lóerős villanymotorral érkezik. Ez kissé csalódást keltő lehet, és valóban, az EV3 egyenes vonalban valamivel lassabb, mint a könnyebb Niro EV, de a 7,6 másodperces 0–100 km/h gyorsulási idő még mindig bőven elegendő egy hétköznapi crossover számára. Bár néhány rövidebb hatótávú rivális – mint a 58 kWh-s Cupra Born vagy a Smart #1 – fürgébb, az EV3 továbbra is megelőzi például a Renault Scenicet.
Amikor 6%-os töltöttségi szinten teszteltük (ami kevesebb, mint a legtöbb alacsony töltöttségű tesztünknél), az EV3 valóban vesztett valamennyit a teljesítményéből, különösen 110 km/h felett. Ennek ellenére csak fél másodperccel maradt el a gyári gyorsulási adatától (8,4 mp a megadott 7,9 helyett), így igazán nincs ok aggodalomra.
A sebességkorlátozás-változásokat jelző hangjelzés – amely akkor is hallatszik, ha kikapcsoljuk a túllépési figyelmeztetést – egy idő után idegesítővé válhat. Bár apróságnak tűnhet, a sokéves vezetési tapasztalat azt tanítja, hogy az ilyen hangok valamilyen hibára utalnak, így ösztönösen feszültséget kelthetnek – ez hosszabb távon fárasztó lehet.
A szabványos, 58,3 kWh-s akkumulátorral szerelt változatot még nem teszteltük teljesítmény szempontjából, mivel a Kia nem számít jelentős keresletre az Egyesült Királyságban. Érdekesség azonban, hogy a belépőmodell a leggyorsabb a kínálatban: mivel ugyanazt a villanymotort kapja, de 85 kilogrammal könnyebb, a gyártó adatai szerint 0,1 másodperccel jobb gyorsulást produkál, mint a hosszú hatótávú változat.
Villanyautóknál azonban sokkal fontosabb a vezethetőség, mint a nyers teljesítmény – és ezt a Kia jól eltalálta, különösen a regeneratív fékezés szabályozásánál. Míg más gyártók csupán alacsony vagy magas szint közül engednek választani, a Kia a kormány mögötti váltófülekkel teljes szabadságot ad a sofőr kezébe.
Három alapvető regeneratív szint választható, de ha a bal oldali fület nyomva tartjuk, bekapcsolható az egypedálos vezetés is – miközben továbbra is szabályozható marad a regeneráció erőssége. A jobb oldali fül nyomva tartása pedig egy adaptív módot aktivál. Mindegyik mód fokozatos és kiszámítható.
Ha mégis a hagyományos fékpedált használjuk, az EV3 akkor is megőrzi jól kezelhető karakterét. A pedál érzete kissé puha az elején, de nagyon könnyen adagolható. Vészfékezéskor is biztonságos: száraz úton 1,5 méterrel rövidebb fékutat mértünk, mint a Renault Scenicnél, míg nedves úton 70 km/h-ról 50,5 méteres fékútjával 10 méterrel jobb eredményt ért el, mint az általunk tesztelt autók többsége.
Leave a Comment