Még a nyugdíj előtt érkezik a pénz!

Sok nyugdíjas számára a havi nyugdíj önmagában nem elegendő a megélhetéshez, de szerencsére többféle kiegészítő támogatás is elérhető. A leggyakoribb ilyen juttatások közé tartozik az időskorúak járadéka.
MUTATJUK A RÉSZLETEKET ÉS AZ UTALÁSI IDŐPONTOKAT!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Mivel az Ioniq 5 N a Hyundai kínálatának csúcsmodellje, nem tartozik az olcsó autók közé – az ára körülbelül 65 000 fonttól indul. Ez nagyjából 10 000 fonttal több, mint a következő modell a palettán, de a Hyundai N teljesítményrészlege által végrehajtott módosítások – beleértve a jelentős teljesítménynövekedést és az agresszívebb külsőt – bőven indokolhatják ezt a felárat.
Ahogy a standard Ioniq 5 esetében, úgy az N változatból is csak egy karosszériaváltozat létezik: egy ötajtós hatchback formát idéz, de méreteiben hosszabb és szélesebb is, mint a Hyundai Tucson SUV. Emiatt az Ioniq 5 inkább egy crossoverként értelmezhető – különösen az N-specifikus vizuális elemekkel, melyek sportosabbá és kevésbé SUV-jellegűvé teszik.
Hajtáslánc, teljesítmény és vezetés
Az Ioniq 5 N csak egyetlen hajtáslánccal érhető el: egy 84 kWh-s akkumulátor táplál két villanymotort, melyek összkerékhajtást és lenyűgöző, 641 lóerős összteljesítményt biztosítanak. A hajtáslánc direkt meghajtást használ, de a Hyundai beépített egy szimulált nyolcfokozatú váltót, amely a duplakuplungos automata váltók érzetét próbálja visszaadni – ezzel fokozva a vezetési élményt.
A hivatalos hatótáv 278 mérföld (kb. 447 km), ami a legrosszabb adat az összes 84 kWh-s Ioniq 5 modell közül, és csupán 5 mérfölddel jobb, mint a kisebb, 63 kWh-s akkumulátorral szerelt belépőmodellé. Ez jól mutatja, hogy a teljesítmény ára a hatékonyság csökkenése – de ez minden sportautóra igaz, legyen szó elektromos, hibrid vagy belső égésű motorról.
Elektromos motor és vezetési élmény
Az Ioniq 5 N élménye lehengerlő, még a legjobb benzines sportautókkal összevetve is. Az elektromos hajtáslánc elvileg egyszerű – de itt egy 800 voltos rendszerben dolgozó kétmotoros elrendezésről van szó: az első tengelyen 223 lóerő, míg a hátsón 378 lóerő dolgozik, és mindkettő közvetlenül az adott tengelybe integrált, hogy fokozzák a szilárdságot és tartósságot.
A rendszer alap teljesítménye 601 lóerő, de ha ez nem lenne elég, a kormánykeréken található Overboost gombbal 10 másodpercre 641 lóerőre és 740 Nm nyomatékra nő a teljesítmény, aminek köszönhetően az autó 3,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra – ezzel már a szupersportkocsikat is megszorongatja.
Testreszabhatóság és vezetési módok
A puszta számadatokon túl az Ioniq 5 N rengeteg testreszabási lehetőséget kínál. Kezdetben ez akár zavaró is lehet, de ha egyszer megtalálod az ideális beállítást az adaptív lengéscsillapítókhoz, a motorok reakciójához, a kormányzáshoz, a hátsó tengelyen található elektronikus önzáró differenciálműhöz (e-LSD) és a menetstabilizáló rendszerhez, azokat el lehet menteni a kormányon található két N gomb egyikére, így az autó pontosan úgy reagál, ahogy szeretnéd.
A beállítások olyan részletekre is kiterjednek, mint a belső égésű motorhang szimulációja, vagy akár az erőátvitelben érezhető „rántások” imitálása, amit egy duplakuplungos váltó produkálna. Ezáltal az Ioniq 5 N nemcsak gyors, hanem élményszerűen vezethető, sőt – a benzinmotoros sportautókhoz szokott sofőröknek is ismerős élményt kínál, miközben tisztán elektromos marad.
Leave a Comment