Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    vasárnap, augusztus 3
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Gyászhír: A megvakított kemecsei édesanyáról van szó!

    BY admin2025.07.31.

    Tragikus veszteség rázta meg a kemecsei közösséget: egy fiatal édesanya, akinek életét korábban kettétörte volt párja, újabb csapással szembesült. Ő az a lány, Lakatos Gabriella, akit Gy. Attila tett örökre látássérültté…
    MUTATJUK MI TÖRTÉNT!

    A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

    —>> KÖVETKEZŐ OLDAL

    Ez is érdekelhet:

    A C5 X jelenleg You! felszereltséggel érhető el a PureTech 130 benzines motorral, a jobb felszereltségű Plus kivitel körülbelül 1500 fonttal drágább, míg a Max további 2000 fonttal emeli az árat. A Hybrid 136 modellek ára Plus szinten éppen 32 ezer font alatt kezdődik, míg a Plug-in Hybrid 225 esetében már nagyobb az ugrás: a Plus 39 ezer font felett indul, a csúcsot pedig a Hypnos jelenti, amely több mint 43 ezer fontba kerül.

    A legfancybb modell annyira prémium, hogy elgondolkodtat azon, ki fizetne 20 ezer fonttal többet egy DS 9-ért, amely a Citroen prémium márkája, és amely tapintható bőr- és Alcantara üléshuzatot, fejlettebb hangrendszert és egyedi külső részleteket kínál. Még a You! is jól felszerelt, 19 colos könnyűfém keréktárcsákkal, első-hátsó parkolószenzorokkal, tolatókamerával és hangszigetelt szélvédővel.

    A C5 X a szegmens egyik legkényelmesebb autója, luxuskategóriás rugózással és figyelemre méltó zajszigeteléssel. A márka más modelljeihez hasonlóan, valamint a múlt Citroen modelljeihez hasonlóan, ez az autó sem követi a modern sportosság trendjét, inkább a kényelmet helyezi előtérbe. Ennek megfelelően a futómű úgy van kialakítva, hogy elszigeteljen az úttól, és ezáltal az egyik legkényelmesebb autót nyújtja, amit az ember megvásárolhat, kivéve a sokkal drágább luxusmodelleket.

    Első benyomásként egy párnázott, szinte lebegő érzésű rugózást tapasztal az ember, amely valóban csillapítja az egyenetlen vagy rossz minőségű útburkolatokat. Nem tökéletes: ha például kátyút vagy dilatációs hézagot érünk el, ami egy rövid, éles ütést okoz, azt megérzi az utas, de minden más akadályt csendesen és kényelmesen kezel az autó. Különösen az autópályán lehet szinte hangtalanul suhanó élményt tapasztalni, kevés motor-, szél- vagy futóműzajjal, csupán a menetzaj hallatszik át.

    A kanyarokban az autó dől, de messze nincs a határain túl, a könnyű és pontos kormányzás pedig megkönnyíti a C5 X helyzetének megtartását. Ha valami visszatartana a gyors vezetéstől, az nem a kezelhetőség, hanem a motorok: a benzines, hibrid és plug-in hibrid is a Citroen kényelmi és elszigetelési céljait követi, ezért halkak, simák, és leginkább óvatos, finom vezetés mellett teljesítenek jól, nem pedig teljes gázon.

    A gyorsulás 0-ról 62 mérföld/órára a 1,2 literes PureTech esetén 10,4 másodperc, a plug-in hibrid változatnál pedig egy lendületes, de nem sietős 7,9 másodperc, amit az elektromos motor nyomatéka is segít. Minden változathoz automata váltó jár alapáron: a benzineshez és a plug-in hibridhez nyolcfokozatú, a hagyományos hibridhez pedig hatfokozatú. Kormány mögötti váltófülekkel is lehet váltani, de az az érzésünk, hogy az autó inkább maga szeretné irányítani a sebességfokozatokat.

    Az egyetlen valódi gyengeség a C5 X-ben a fékrendszer. Bár elég erős ahhoz, hogy megállítson egy ekkora autót, a pedálérzet különösen a plug-in hibrid esetében meglehetősen puha és szivacsos. Szerencsére ezt a legtöbbször figyelmen kívül hagyhatjuk a ‘B’ mód használatával, ami erősebb regeneratív fékezést kínál.

    A hibrid hajtásláncok segítenek az impozáns üzemanyag-fogyasztási adatok elérésében, miközben az adók és a biztosítás sem túl drágák. A Citroen hagyománya a takarékos járművek gyártása, ezt a C5 X sem kérdőjelezi meg, legalábbis papíron. Még az alap PureTech 130 benzines is megközelíti az 50 mérföld/gallonos fogyasztást, a Hybrid 136 hivatalosan 58,9 mpg-t ígér, a Plug-in Hybrid 225 pedig, köszönhetően a majdnem 40 mérföldnyi elektromos hatótávnak, akár 236,2 mpg-s értéket is elérhet.

    Previous Post

    Ezért nem olyanok már a munkahelyek, mint régen

    Next Post

    Megkapták a dátumot a nyugdíjasok!

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. augusztus
    • 2025. július
    • 2025. június
    • 2025. május

    Kategóriák

    • Általános
    • Egyéb

    Related Posts

    Általános

    Szakított Muri Enikő és Tóth Szabi

    K

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum