A gázkazánok után a hűtőket is betiltja az EU!

Az Európai Unió hadat üzent a környezetgyilkos hűtő- és klímaberendezéseknek. A több évtizede elavult technológián alapuló eszközök nemcsak hatástalanok, hanem súlyosan károsítják bolygónk légkörét is. Az Európai Bizottság egyértelműen kimondta: ezeknek a szerkezeteknek menniük kell, és nincs több halogatás. A cél: teljesen száműzni a mérgező hűtőközegeket.
EKKORTÓL TILTJÁK BE A RÉGEBBI HŰTŐKET:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Ha van egy terület, ahol a Lexus tényleg telitalálatot ért el az IS-F esetében, akkor az a motorháztető alatt lévő, majdnem nevetségesen domborodó rész. A 5,0 literes V8-as motor, amely ennek az autónak a szíve, egyszerűen nagyszerű, és mivel a teljesítményre optimalizálták, valamint megszabadították a hibrid alkalmazásokra jellemző finomságtól és gazdaságosságtól, ez messze a legélvezetesebb motor, amit a Lexus valaha készített.
A jó jelek már az alapjáraton megjelennek. Az IS-F egy erőteljes dübörgéssel indul be, bár elég tompán, ami arra utal, hogy a Lexus nem feledkezett meg teljesen a kivételesen kifinomult autói híres hírnevéről.
A 5,0 literes V8-as motor a szíve ennek az autónak, és tényleg fantasztikus Matt Prior Főszerkesztő
Ez mindennapi vezetés közben is így van. A városban vagy hosszú úton az IS-F V8-as motorja sosem tolakodó. A nyolcfokozatú automata váltó simán végzi el a váltásokat, bár hajlamos túl sokat váltani, miközben igyekszik mindig a legmagasabb fokozatba kapcsolni, ami lehetővé teszi, hogy több mint 20 mpg-t érjen el egy hosszú úton.
Van azonban egy sötétebb és élvezetesebb oldala is ennek a motornak. Ha teljesen rálépünk a gázpedálra, akkor igazán megérthetjük, mennyit dolgoztak a Lexus hangmérnökei.
3500 rpm felett valóban érezhetően keményedik a motor hangja (mivel egy másodlagos szívócső nyílik 3600 rpm-nél), és a finom dübörgés helyét átveszi egy valódi, vaskos V8-as hang; nem annyira agresszív, mint az AMG 6,2 literes motorja, és a M3 motorhangjánál is megkomponáltabb, de azért egy remek hang.
A teljesítményleadás viszonylag csúcsos. A maximális teljesítmény 6600 rpm-nél jön, a nyomatékcsúcs pedig 5200 rpm-nél, és a 7000 rpm-es piros vonal egy igazi magas fordulatszámú motort eredményez.
A MIRA tesztpályán az IS-F nem tudta teljesíteni a Lexus által ígért gyorsulási adatokat, bár az 5,2 másodperc 0-60 mph-ig és a 12,3 másodperc 0-100 mph-ig nagyon tisztességes eredmények, figyelembe véve a körülményeket.
De mind a pörgés ellenére, az IS-F teljesítmény-sávja nem elég keskeny ahhoz, hogy nyolc előre kapcsoló fokozatot indokoljon. Hat elég lenne, hét pedig bőven elegendő. Nyolc fokozat azt jelenti, hogy ha a váltót magára hagyjuk, érezhetjük, hogy túl sok váltás történik. Általában ezek tiszták, de van egy kis rángatás, amikor gyorsan nyomjuk a pedált.
Leave a Comment