A kormány módosította az özvegyi nyugdíjat!

A kormány nemrégiben módosította az özvegyi nyugdíj igénylésére vonatkozó jogszabályokat, hogy egyszerűsítse az eljárást, és csökkentse az állampolgárokra nehezedő adminisztratív terheket. A legfontosabb változás az, hogy mostantól csak abban az esetben szükséges vizsgálni, hogy a házastársak ténylegesen együtt éltek-e, ha ezt valaki megkérdőjelezi. Ezzel a lépéssel az állam arra törekszik, hogy gördülékenyebbé váljon a nyugdíj igénylésének folyamata, és az érintettek számára minél kisebb akadályokkal járjon.
EZ VÁLTOZOTT MÉG, AMI MINDEN ÖZVEGYI NYUGDÍJAST ÉRINT:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az Ioniq 5-öt ebben a szegmensben vagy meglehetősen jelentéktelennek, vagy meglepően gyorsnak lehetne nevezni, attól függően, hogy melyik verziót vásárolod. Annak ellenére, hogy a teljesítménye mérsékelten nőtt, a középső motorizáltságú egymotoros változatunk most már markánsan kevésbé erős, mint egy hasonló Polestar 2, és még gyengébb, mint egy egymotoros Tesla Model Y – így tehát egy kis versenyhátránnyal indul. Azonban sosem lenne igazán nyilvánvaló, hogy ez mennyire hátrányos a teljesítménye alapján.
2023-ban egy 225 lóerős, 77,4 kWh-s verziót teszteltünk, és egy hűvös napon a tesztpályán az autó simán, de elég határozottan indult el teljes gázon, anélkül, hogy megzavarta volna a vontatási ellenőrzést. 7,5 másodperc alatt elérte a 60 mérföld/órás sebességet, ami pár tizeddel marad el a Hyundai hivatalos 0-100 km/h-s időtől. Az egymotoros Polestar 2 viszont most már 6 másodpercen belül tudja ezt az időt ugyanazon a távon, és a 30-70 mérföld/órás „autópálya felhajtó” gyorsulási teszten másfél másodperccel gyorsabb, mint ez a Hyundai.
Átültem az Ioniq 5-be egy új Santa Fe hibridből, és az Ioniq fékpedálja érzékenyebb volt, mint a Santa Fe-é. Meg lehet szokni, de nem ideális, és azt gondolná az ember, hogy ez az összes elektromos Hyundai-ra igaz lenne.
Bár vannak olyan pillanatok, amikor gyorsabb sebességek mellett az Ioniq 5-nek jól jönne egy kis plusz erő, a legtöbb időben tisztességes magabiztossággal gyorsul. Az új, 84 kWh-s modell nagyobb akkumulátora hozzáad némi súlyt, és így 0,2 másodperccel növeli a 0-100 km/h-s időt, de ez igazából nem változtat az összképen.
Tehát egy Ioniq 5 nem fog nyerni egy gyorsulási versenyt a nagyobb teljesítményű riválisaival szemben, de valószínűleg a vezetője nyugodtabb lesz, mint a legtöbben. Ez azért van, mert ez egy olyan elektromos autó, amellyel pontosan úgy vezethetsz, ahogy szeretnél. Van egy jó választék a vezetési módokból, beleértve egy egyedi beállítást is, és a kormánykerék mögötti váltókarok lehetővé teszik, hogy választhass a teljes egypedálos vezetés és a teljes szabad pörgetés között.
Van egy adaptív mód is, és ha a bal pedált választod, az is viszonylag lineáris, a vezetői kijelző pedig pontosan megmutatja, hogy mennyi nyomást alkalmazhatsz, mielőtt aktiválnád a súrlódó fékeket.
Leave a Comment