Bajban az idősek ingyenes utazása!

Nagy port kavart az eset, amikoris egy fiatal anyuka panasza a nyugdíjasok tömegközlekedési szokásairól írt. Bejegyzésében azt sérelmezte, hogy az idősek sokszor csak odavetik a buszsofőrnek: „személyi”, és már utaznak is. Ha pedig szól nekik a buszsofőr, a táska aljáról kezdik el keresgélni a személyi igazolványt, feltartva a sort. Neki ezzel szemben, gyerekekkel a karjában, elő kell kotorásznia a bérletet, és nem elég, ha azt veti oda: „bérlet.”
A cikk rengeteg hozzászólást generált, és most 72 éves nyugdíjas olvasó reagált rá egy hosszabb levélben.
Olvasónk teljes válasza az anyukának:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A hétüléses SUV, amelyet egy 134 lóerős háromhengeres motor hajt, elsőre egy alulmotorizált jármű receptjének tűnhet, de a valóságban a helyzet jobb, ha csak egy kicsit is.
Ez részben a 5008 súlyának köszönhető, amely viszonylag mérsékelt a méretéhez képest, 1736 kg a Horiba MIRA mérlegén. Példaként említve, a Hyundai Santa Fe Hybrid és a Nissan X-Trail e-Power e-4orce mindkettő körülbelül két tonnás.
A tesztpályán a 5008 Hybrid sikeresen 0,8 másodperccel gyorsabban teljesítette a hivatalos 0-100 km/h-s gyorsulási időt, 10,5 másodperc alatt. Ez egy elfogadható teljesítmény, bár egy olyan szintet képvisel, amely nem hagy túl sok tartalékot, ha egyszer mind a hét ülést használni szeretnéd, vagy gyorsan el kell érned a gyorsforgalmi sebességet.
Bár a teljesítmény megfelelő (de semmi több), az első dolog, amit észre fogsz venni, amikor beindítod az autót, azok a különböző zajok. Az időzítési láncra való átállás nagyon jó dolog a megbízhatóság szempontjából, de a finomhangolás szempontjából nem tett neki túl sok jót. Üresjáratban gyakran úgy hangzik, mintha hajtókar kopogás lenne, és különböző rezgéseket, zümmögéseket és nyikorgásokat is kibocsát. Magasabb fordulaton vonzó háromhengeres dübörgést vesz fel, de a váltó hajlamos alacsonyan tartani a fordulatot a hatékonyság érdekében.
A hatfokozatú duálkuplungos automata váltó javulás a régi nyolcfokozatú, darabos váltóhoz képest, ami nagyrészt, gyanítjuk, az elektromos motor segítségének köszönhető a sima teljesítményátvételhez, és képes kitölteni az erőhiányokat a váltások alatt. Ha nem vagy finom az inputjaiddal, akkor még mindig habozhat, de mindössze 21 lóerős teljesítménnyel az elektromos motor gyorsan kimeríti az ötleteket, ha egyedül hajtja az autót, de még mindig hasznos a stop-start forgalomban a benzin megtakarításához. Azonban a 0,9 kWh-s akkumulátor alul van specifikálva, mert gyakran olyan helyzetekbe kerülsz, ahol vagy teljesen lemerült, vagy teljesen tele van, ami elvesztegetett lehetőségeket jelent az elektromos vezetésre és a fékenergia-regenerálásra. Az off-throttle regenerálás szintje (amikor az akkumulátor nincs teljesen tele, legalábbis) fix, de elég enyhe.
Leave a Comment