Brutális korlátozások léptek életbe a boltokban!

Jelentős vásárlási korlátozások lépnek életbe a magyar üzletekben – mutatjuk a részleteket. A kormány döntései miatt vezetik be ezeket az intézkedéseket.
A Spar is beállt azon áruházláncok sorába, amelyek limitálják az árrésstop hatálya alá eső termékek vásárlási mennyiségét. A vevők csak meghatározott mennyiséget vásárolhatnak bizonyos árucikkekből annak érdekében, hogy az intézkedés fenntartható maradjon.
TOVÁBBI ÜZLETLÁNCOK IS KORLÁTOZÁST VEZETNEK BE! EZEKET A TERMÉKEKET ÉRINTI:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az Alfa Romeo 2016-ban egy kis figyelmet elvett a Giulia Quadrifoglio elől, amikor azt állította, hogy a 0-100 km/h (62 mph) ideje kevesebb mint 4 másodperc lehet. Amikor 2017-ben teszteltük, kiderült, hogy valójában 4,5 másodpercet vesz igénybe a valóságban, és nem volt hivatalos indítókontroll funkciója.
2019-re nem vártuk, hogy egy szorosan kapcsolódó, ugyanazzal a motorral és 231 kg-mal nehezebb (a mért tömeg szerint) teljesítményű SUV jobbat fog nyújtani ennél. Mennyire tévedtünk.
Elképedtem, hogy mennyire engedték a kormányzó elektronikák, hogy durván bánj a hajtáslánccal a helyben elindulásoknál. Úgy tűnik, itt nincsenek biztonsági rendszerek: ez egy 4WD autó, amely véletlenül „égési módra” van állítva.
A Stelvio Quadrifoglio-nak sincs hivatalos indítókontrollja, de még egy nedves és hűvös napon is a tesztpályán nem igazán volt szüksége rá. A Race mód aktiválása az Alfa DNA Pro vezetési módválasztóval kikapcsolja a vonóerő-ellenőrzést. A manuális üzemmód használata megakadályozza, hogy az autó előre váltson, amikor elindulunk. Ha pedig egy teljes gázpedálnyi nyomatékot építesz fel egy letaposott fékpedállal épp elég ideig ahhoz, hogy a motor fordulatszáma 2000 rpm fölé emelkedjen, akkor a hajtásláncon keresztül éppen elég terhelést generálsz ahhoz, hogy a kocsi elröpüljön, amikor felengeded a féket. Egy kis első tengelyen tapasztalható kerekek kipörögnek, és a felengedés teljesen sikerül.
A jól időzített váltásokkal a forró Stelvio kevesebb mint négy másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-t. A leggyorsabb egyirányú mérésünk, két utassal, 3,9 másodperc volt.
Van benne egy pazar motor egy igazán gyors teljesítményű autóban. A hangja lelkes, dallamos és vad, ahogy egy nagy teljesítményű V6-os motor képes rá – főleg ha az opcionális Akrapovic kipufogórendszert választjuk.
Elég hasznos középtartományú nyomatékot biztosít ahhoz, hogy a Stelvio gyorsnak tűnjön még közepes fordulatszámon és magasabb sebességi fokozatokban is. És az utolsó 2000 rpm-es tartományában, 5000 és 7000 rpm között olyan hevességgel és szabadsággal robban, amit ritkán vársz egy turbófeltöltős motortól.
Hazudnánk, ha azt mondanánk, hogy éreztük azt a plusz 10 lóerőt, amit 2024-ben adtak hozzá az autóhoz. Már akkor is nagyszerű volt, most is az.
A nyolcfokozatú automata sebességváltó gyorsan vált manuális módban, bár időnként hibásan keresi a tökéletes áttételt a „D” fokozatban, de alapvetően képes felismerni a különbséget egy finoman megnyomott gázpedál és egy gyorsan lenyomott gázpedál között, ezért könnyen használható.
De ha nem lenne Alfa változtatható vezetéssel működő fékpedálja, a Stelvio Quadrifoglio ötcsillagos értékelést kapna ebben a részben. Ahogy a forró Giulia-nál is tapasztaltuk, a fékek nem rendelkeznek természetes pedálérzékeléssel, olykor túlérzékenyek és ragadósak, máskor viszont furcsán „halottak”. Az opcionális karbon-kerámia fékekkel rendelkező autók még inkább fokozzák a problémát.
Leave a Comment