Csonka András végre elárulta, hogy ki az Ő párja!

A színész nem titkolja, miért maradt otthon olyan sokáig: már 31 éves volt, mire végül elköltözött a szüleitől. Sokan furcsállták, ő viszont kíméletlenül őszinte volt: édesapja hosszan tartó betegsége miatt nem akarta magára hagyni az anyját. Bár pontosan tudta, eljön az önállóság ideje, mégis úgy érezte, kötelessége mellette maradni. Emiatt a saját életét háttérbe szorította, és a szülei voltak a fontosabbak. Soha nem érezte azt, hogy sürgetnék vagy erőltetnék nála a családalapítást – igaz, elmondása szerint erre nem is lett volna esélyük, mert ebben a kérdésben mindig hajthatatlan maradt. Sokan sajnálják, hogy 60 évesen is egyedül van, gyermek nélkül. Mai napig is egyedül él, a kép is csak egy szép emlék.
EZÉRT MARADT EGYEDÜL:
Ez is érdekelhet:
Az SVR pedig egészen más kategória. Egyértelműen a teljesítményre kihegyezett modell, óriási kerekekkel, nagy fékekkel, merevebb felfüggesztéssel és kifinomult fejlesztésekkel, amelyek révén a Nurburgring SUV-királyává vált. Az, hogy a végsebességét 162 mérföld/órára emelték, jól mutatja, mennyi fejlesztés áll ennek a 2,5 tonnás gépnek a hátterében. Nem kéne működnie, nem kéne olyan vezetési élményt nyújtania, mint egy Jaguar, mégis pontosan ezt teszi – ami igazán lenyűgöző.
A P400-as verzió egy soros hathengeres benzines motorral érkezik, amely 395 lóerőt ad le egy 48 voltos mild-hibrid rendszer segítségével. Ez a motor sima és erős teljesítményt biztosít, különösen az alacsony és közepes fordulatszám-tartományban – 0-100 km/h (0-62 mph) gyorsulása 5,9 másodperc, végsebessége 225 km/h (140 mph). Ugyanez a mild-hibrid technológia megtalálható a D250, D300 és D350 dízelváltozatokban is, amelyek sprintidejei rendre 8,5, 7,3 és 6,9 másodperc.
A 2018-as modellfrissítés részeként a Land Rover bemutatta első plug-in hibrid modelljét, a Jaguar Land Rover első PHEV-jét, amely P400e jelzéssel fut. A Range Rover Sport ebben a verzióban egy 296 lóerős, turbós 2.0 literes benzines motort és egy 85 kW-os villanymotort kombinál, összesen 398 lóerővel és 640 Nm nyomatékkal.
Az autó állítólag akár 40 km-t is képes megtenni tisztán elektromos üzemmódban, bár ez nagymértékben függ a vezetési stílusodtól, végsebessége pedig 137 km/h (85 mph). Teljesítményben még a 5.0 literes V8-assal is felveszi a versenyt, hiszen 0-ról 100 km/h-ra (0-62 mph) 6,3 másodperc alatt gyorsul, mielőtt eléri a 220 km/h-s (137 mph) végsebességet. Várható módon a benzines V8-as motor a legrosszabb hatékonyságú, a csúcs SVR változat csak 19,3 mérföld/gallon átlagot ér el, míg a CO2-kibocsátás 331 g/km. Természetesen egy V8-as Range Rover Sport üzemeltetése drága lesz, de a hathengeres modellek sem sokkal olcsóbbak. A gumik, a fékek és a karbantartás mind nagy igénybevételt jelentenek, így erre érdemes külön költségvetést készíteni, hiszen egy ekkora SUV teljesen más kategória, mint a hasonló árú felső kategóriás limuzinok. Az autó biztosítása szintén jelentős kiadás, hiszen prémium, keresett, magas minőségű alumíniumból készült és luxuskivitelű jármű, amelynek javítása baleset esetén költséges, és ezt a biztosítási díjak is tükrözik. A biztosítási besorolások magasak, és a felszereltség növekedésével egyre drágábbak lesznek; a P300 HSE a 45-ös csoportban van, míg az SVR a legmagasabb, az 50-es csoportba tartozik. A D300 dízel HSE változata a 46-os, az Autobiography Dynamic pedig a 48-as csoportba sorolt. A Range Rover Sport továbbra is nagyon keresett modell, ezért a használt piacon is nagy értéket tart meg, átlagosan az eredeti árának 55%-át három év és 36 000 mérföld után.
Leave a Comment