Döbbenetes adatok! Eldőlt a Tisza Párt sorsa!

A Publicus Intézet 2025 áprilisának elején végzett országos felmérést. A politikailag bizonytalan válaszadók közül is tízből hét inkább pesszimista véleményt fogalmazott meg. Ezzel szemben a kormánypárt szavazóinak 87 százaléka pozitívan értékeli az ország helyzetét, ami javulást jelez a korábbi időszakhoz képest.
MEGJÖTTEK A FRISS ADATOK! ÍGY ÁLLNAK JELENLEG A PÁRTOK!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Bár a Ssangyong Tivoli XLV hajtáslánca kissé zajos, és sokkal inkább kedveli a nyugodt, megfontolt vezetési stílust, semmint a sietőset, három olyan tulajdonságot kínál, amelyek valószínűleg vonzóak lesznek célközönsége számára: tisztességes üzemanyag-fogyasztás, megfelelően lendületes gyorsulás, valamint a hagyományos nyomatékváltós automata váltó által biztosított kényelmes, stresszmentes vezethetőség.
Ez a kombináció a megfizethető árú crossoverek körében meglehetősen ritka, hiszen a dízel alternatívák általában drágábbak, vagy kisebb, erőtlenebb motorral és robotizált kézi vagy duplakuplungos automata váltóval érkeznek.
Megfelelő fokozatban a motor szívesen gyorsít, de az automata váltó terhelés alatt nehezen találja el ezt
A végeredmény: a Tivolival könnyedén, kis energiabefektetéssel lehet közlekedni. Van elég nyomaték anélkül, hogy a motort fel kellene pörgetni 4000-es fordulatra, és bőven elegendő ahhoz, hogy a jármű tömegét lendületben tartsa, sőt szükség esetén egész lendületesen gyorsítson is.
Az Aisin váltó részterhelésen, 2000–3000 fordulat/perc között a leghatékonyabb, és ezen a tartományon belül egész ügyesen dolgozik.
Van kézi váltási mód is, amely a váltókaron található kis kapcsolóval, bal hüvelykujjal működtethető – de őszintén szólva, hiba túl szoros kapcsolatba kerülni ezzel a hajtáslánccal vagy túlzottan hajszolni: a kézi váltások lassan történnek, és nem reagálnak elég gyorsan.
A gázpedál végállásában nincs kickdown kapcsoló sem, így nincs egyszerű mód arra, hogy a váltót visszatartsa egy adott fokozatban, amikor teljes gázzal gyorsítanánk például egy emelkedőn vagy előzéskor.
75%-nál nagyobb gázpedálállásnál ugyan jöhet visszaváltás – akár automata, akár kézi módban –, de pont olyankor, amikor igazán szükség lenne rá, mintha a rendszer habozna, késlekedne vagy egyáltalán nem reagálna.
Kár, hogy a Tivoli motorja mechanikai szempontból nem kifinomultabb. Az utastérben 50 mérföld/órás (kb. 80 km/h) tempónál 68 dB zajszintet mértünk – szemben az ugyanebben a kategóriában szereplő Renault Kadjar 65 dB-jével (bár utóbbi lassabb és bizonyos szempontból kevésbé használható).
Bár akadnak kifogásaink azzal kapcsolatban, ahogyan a Tivoli végzi a dolgát, mégis elmondható: amit nyújt, az a legtöbb, célcsoport számára fontos szempontból versenyképes.
Leave a Comment