Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    kedd, május 13
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Döntött is a Konklávé!

    BY admin2025.05.07.

    Az új pápa megválasztásával véget ért a Szent Péter trónjának rendkívüli széküresedése, amely Ferenc pápa hirtelen halálát követte. A konklávé azonban példátlan kánonjogi helyzetben zajlott, hiszen több bíboros vett részt a választáson, mint amit a szabályok megengednek. A május 7-én kezdődött konklávéra 133 választásra jogosult bíboros jelentkezett, noha az érvényben lévő apostoli konstitúciók szerint legfeljebb 120 vehetne részt. Ez felvetette a választás érvényességének kérdését, mivel a szabályzat szerint a túllépés semmissé teheti a fölös bíborosok szavazatát.
    ÍGY DÖNTÖTT A KONKLÁVÉ:

    A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

    —>> KÖVETKEZŐ OLDAL

    Ez is érdekelhet:

    A technológiai újításai ellenére a Mazda Skyactiv-X motorja meglepően hétköznapinak hat a mindennapi használat során.
    Amikor először teszteltük ezt a motort, észrevettük, hogy alapjáraton és alacsony fordulatszámról gyorsítva enyhén dízeles hangja van, ami magasabb fordulatszámon egy kissé érdes, négyhengeres zúgássá alakul. A motor 6500-as fordulatszámnál korlátoz, de ezen kívül úgy viselkedik, mint egy teljesen hagyományos szívó benzines. Bár műszakilag úttörő megoldásokat alkalmaz, ezt vezetés közben nem igazán lehet érezni. A későbbi verziók valamivel simábban járnak, de karakteresebbnek nem mondhatók.
    A Skyactiv-X nem tudja felvenni a versenyt a szegmens élvonalába tartozó turbómotorok erejével, de kevesen közelítik meg a Mazda 3 utazási fogyasztását. A motor működésének két oldala van: nagyon alacsony fordulaton is hajlandó kellemesen működni, nem ráz és nem morog, így erőteljesnek tűnik – de ez csak a látszat. Ha gyorsítani akarunk, akkor több fokozatot is vissza kell váltani, hogy érdemben gyorsuljon. A gázreakciók lineárisak és pontosak, de a hosszú áttételezés miatt a motor nehezen pörög fel, és magas fordulaton sem mutat különösebb élénkséget. Egyszerűen nem érezni benne a gyárilag megadott teljesítményt.
    Méréseink szerint a 0–60 mph gyorsulás 9,1 másodperc volt, ami lassabb, mint például a papíron gyengébb Mercedes A200 (7,8 mp) vagy a VW Golf 1.5 eTSI (8,3 mp). Ezek automata váltós verziók voltak, de a negyedik fokozatban mért 30–70 mph gyorsulásnál sem volt jobb a Mazda: 14,2 másodperc, szemben a Mercedes 9,6 és a VW 9,1 másodpercével.

    Habár a frissített Skyactiv-X verzió valamivel több lóerőt kínál, a teljesítményérzet szinte változatlan.
    Éppen ezért sokaknak jobb választás lehet az új, olcsóbb 2.5 literes Skyactiv-G motor. Ezt a CX-5-ből ismerhetjük, most a CX-30-ban is elérhető, és érezhetően nyomatékosabb karakterű. Ez egy hosszú löketű, négyhengeres szívómotor, ami bár csak 138 lóerőt ad le, a gyakorlatban dinamikusabbnak érződik, és manuális váltóval majdnem egy másodperccel jobb gyorsulást produkál 0–100 km/h-ra, mint a régi 2.0 literes változat.
    A motor karaktere kissé „régi iskolás” – van benne egy kis duruzsolás és rezgés egyes fordulatszám-tartományokban, de sem nem bántó, sem nem kellemetlen. Egyszerűen csak jól reagál a gázpedálra, hamar elérhető a nyomaték, és lehetővé teszi a korai felkapcsolást, így ritkán kell közel mennünk a piros tartományhoz – szokatlan tulajdonság egy szívó benzines családi autónál.
    A fogyasztása nem kiugró, de korrekt: vegyes használat mellett 5 liter/100 km körüli értéket produkáltunk, hosszabb utakon pedig 4,5 liter alatti átlag is elérhető volt, mérsékelt vezetési stílussal.
    Bármelyik motorral is választjuk, a Mazda 3 egyik legnagyobb erőssége a manuális váltója. Nem olyan rövid és precíz, mint az MX-5-ben, de így is a kategória egyik legjobbja. A fokozatok határozottan, mégis könnyedén kapcsolhatók, akár finoman, akár lendületesen vezetünk – igazi öröm vele dolgozni.

    Previous Post

    Liptai Claudia nem tud színpadra állni vasárnap

    Next Post

    DÖBBENET ÉS TRAGÉDIA: Megmrgezték Gáspár Evelint!

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. május
    • 2025. április
    • 2025. március
    • 2025. február

    Kategóriák

    • Általános
    • Celeb
    • Egyéb
    • Időjárás

    Related Posts

    Általános

    KIDERÜLT: Sokkal többet fizetnek az átalánydíjasok!

    R

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum