DRÁMA! Nem lehet fürdeni a Balatonba!

A Synlab Hungary által végzett vizsgálatok kimutatták, hogy az enterococcus baktérium koncentrációja meghaladta a megengedett határértéket. MUTATJUK A DRÁMAI RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A 4-es modellnél az egyik kevésbé sikerült részlet, hogy a hajtáslánc nem kínál sem egypedálos vezetési módot, sem igazi „szabadon guruló” üzemmódot. Pedig valószínűleg ezt könnyű lett volna megoldani, hiszen a kisebb 5-ös modellben már van egy elég agresszív egypedálos mód, ahol ha elengeded a gázpedált, az autó gyorsan lassul és végül meg is áll. A kormány mögötti váltófülekkel aztán csökkenthető a visszatápláló fékezés mértéke, egészen addig, míg az autó szinte teljesen szabadon gurulhat, csak lendületből vagy lejtőn lefelé. Jó dolog, hogy van választási lehetőség.
Más szempontból viszont a 4-es intuitív és kellemes használatú. A fékpedál elsőre kissé érzékenynek tűnik, de ehhez hamar hozzá lehet szokni, és utána meglepően határozott érzetet ad. Egy olyan kategóriában, ahol gyakran túl lágy fékpedálokkal találkozni, ez kellemes meglepetés, és mutatja, hogy a Renault figyel a részletekre.
A teljesítmény pont olyan, amit egy ilyen autótól elvárnánk. A 0-ról 100 km/órára gyorsulás 8,6 másodperc, ami négy tizeddel lassabb, mint a kisebb testvérmodellé, és kevesebb mint egy másodperccel van a Puma Gen-E mögött. A 48-ról 112 km/órára gyorsulás 7,5 másodperc alatt történik – ez ugyan nem különösebben lenyűgöző, de elég ahhoz, hogy például előzni tudjunk vagy fel tudjunk gyorsulni egy rövid felhajtón. A 4-es gyorsulása tehát teljesen rendben van ebben az ár- és méretkategóriában.
Ha valaki ennél érezhetően gyorsabb elektromos autót szeretne, akkor jóval többet kell fizetnie – például a 37 ezer fontos Mini Aceman JCW vagy a Volvo EX30 esetében. A Renault ugyan készít egy Alpine által hangolt 5-ös verziót 174 vagy 215 lóerővel, de nem valószínű, hogy a kevésbé sportos 4-es megkapja ugyanezt a kezelést. Aki mégis dinamikusabb 4-est szeretne, annak érdemes megvárnia egy esetleges összkerékhajtású változatot, ami egy második elektromos motort kapna a hátsó tengelyre.
Teljesítményen túl a vezethetőség remek. A gyorsulás határozott, de nem túl hirtelen, és szinte semmilyen mesterséges hajtáslánc-hang nem hallatszik – vagyis nagyon csendes. A kormányon lévő gombbal ugyan lehet változtatni a hajtáslánc reakcióján, de ez az autó alapvetően nem erről szól, így a legtöbben úgyis a Comfort módban maradnak.
Leave a Comment