Erdélyi Mónika végre elárulta miből él luxuséletet!

Van, akinek a nyaralás évente egyszer jön össze, másnak viszont úgy tűnik, mintha az egész év csak egyetlen véget nem érő vakáció lenne. Erdélyi Mónika közösségi oldalai alapján inkább az utóbbi táborba tartozik. Egyik héten New Yorkban pózol, a másikon Görögországban élvezi a tengeri szellőt, aztán Olaszország, Málta – sőt, már Dubajt is kipipálta.
Viszont rengetegen teszik fel neki a kérdést. MIBŐL? Végre válaszolt Mónika!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Mivel tesztünket hideg időjárási körülmények között végeztük, az Aston úgy döntött, hogy egy téli gumival szerelt Rapide modellt biztosít számunkra. Ez óhatatlanul hátrányt jelent az időmérés szempontjából, de ennek ellenére is jól látható a Rapide teljesítményének fejlődése a mért adatok alapján.
Az igazság az, hogy már korábban is tudtuk: ez egy 5 másodperc alatti 0–100 km/h gyorsulásra képes autó. Egy korábbi tesztünk során, egy 470 lóerős Rapide modellel – amely nyári Bridgestone Potenza gumikon futott – 4,9 másodperc alatt teljesítette a sprintet. Az új Rapide S, kevésbé ideális abroncsokon, 5,3 másodperc alatt teljesítette ugyanezt a távot.
A két tonnás önsúly és a 552 lóerő kezelésének fényében meglepő, milyen jól teljesítettek a téli gumik; az első fokozatban a rendelkezésre álló teljesítmény nagy részét ki lehetett használni, második fokozatban pedig már teljes egészében.
A lényeg az, hogy az új modell – annak ellenére, hogy rosszabb volt a tapadása – mindössze egytized másodperccel volt lassabb 160 km/h-ig, 200 km/h-ig pedig már gyorsabb is volt az elődjénél, míg 240 km/h-nál már 3,3 másodperces előnyben volt – ekkor értünk MIRA egy mérföldes egyenesének végére, így további összehasonlításra nem volt lehetőség.
Egy Porsche Panamera Turbo éppen eléri a 257 km/h-t ugyanezen az egyenesen; még ha a megfelelő gumikat is kapná, kétséges, hogy az Aston elérné ezt. Az előző BMW M5 ennél is gyorsabb, és talán elérte volna a 274 km/h-t, ha nincs a sebességkorlátozó. Így tehát a Rapide nem tekinthető a négyajtós teljesítménykirálynak. De a nyers tempója így is félelmetes – és így is kell lennie. A Bentley Continental GTC V8 például egy teljes másodperccel lassabban érte el a 240 km/h-t.
A sebesség azonban csak a történet fele ebben a csodásan hagyományos hangulatú, hosszú orrú GT-ben. Ezt egy operaszerű V12-es hangzás kíséri, és mindezt egy luxus szintű, selymes mechanikai finomság övezi.
A ZF automata váltó kapcsolásai lehet, hogy nem pengeélesek, de tökéletesen simák. Az Aston hangszigetelése éppen elegendő morgást és sírást enged be az utastérbe ahhoz, hogy az autó drágának és különcnek tűnjön, de sosem túlságosan. Ez egy csodás kombináció – és egyre ritkább is egy olyan piacon, ahol a régi iskola mechanikai gazdagságát gyakran feláldozzák az egyre nagyobb hatékonyság oltárán.
Leave a Comment