Érkeznek a nyugdíjas Áfa kártyák! Ezt kell tenni!

Nem minden alapélelmiszer érintett: a visszatérítés kizárólag azokra a tejtermékekre, zöldségekre és gyümölcsökre vonatkozik, amelyeknek az áfatartalma meghaladja az 5 százalékot. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy például a friss tej, amelyre évek óta kedvezményes áfakulcs vonatkozik, kimarad az intézkedésből.
Készüljön fel minden érintett – jön az új szabályozás! Ekkor érkezik a nyugdííjas Áfa kártya!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Még nem vezettük a mild hybrid (enyhe hibrid) változatot, de a Sportage teljes értékű hibrid hajtáslánca figyelemre méltó teljesítményt nyújt, és mindennapi használat során kellemes, kifinomult és viszonylag takarékos működést biztosít. Autópályán és kis terhelés mellett csendes, városban pedig alacsony sebességnél jól reagál.
Azok számára, akik az autót csupán irodába járásra, bevásárlásra, iskolai fuvarokra és edzésekre használják – tehát a mindennapok részeként –, a Sportage hibridje valószínűleg teljesen megfelel.
Bár a Kia nem CVT-váltót használ a hibridekhez, amint nagyobb teljesítményre van szükség, az 1.6-os motor hajlamos a piros vonalig forogni. A Toyota legújabb hibridjei ezen a téren fejlettebbek.
A Sportage HEV a méréseink szerint 0–100 km/h-ra 7,3 másodperc alatt gyorsult fel – gyorsabban, mint a gyári 7,7 másodperces adat sugallta. 48–113 km/h (30–70 mph) között 6,4 másodperc kellett a váltásokkal együtt, míg ugyanez a Renault Arkana hibridnél több mint 10, a Toyota C-HR 1.8 Hybridnél majdnem 12 másodperc volt. Ez jóval gyorsabb, mint bármelyik hagyományos, belső égésű motoros Sportage, így az ára e szempontból igazolható.
Az viszont azonnal feltűnik, hogy a Sportage elveszti a finom járását, amikor erőteljes gyorsításra van szükség. Ez nem olyan, mint a CVT-hibridek, amelyek végig a piros vonalon forognak – a Kia hatfokozatú automata váltója fokozatokon keresztül dolgozik –, de a váltó ilyenkor nehézkesen és kissé durván kapcsol vissza. A motor 4500-as fordulat felett feszítettnek és zajosnak hat, és még akkor is, ha a kormány mögötti váltófülekkel próbálunk belenyúlni, soha nem vagyunk teljesen urai a váltások időzítésének.
Kisebb terhelésnél viszont a hibrid rendszer jól elfedi ezeket a váltásokat, és városban, forgalomban kellemes vezetési élményt nyújt. Ilyenkor az autó barátságosan viselkedik, főként azoknak, akiket nem érdekel, hogyan működik – csak hogy eljusson A-ból B-be. Más helyzetekben viszont a hajtáslánc olyan érzetet ad, mintha inkább utasok lennénk, mint vezetők.
A plug-in hibrid (PHEV) változat egy 178 lóerős, 1.6-os turbómotort és egy 90 lóerős villanymotort kap, kombinált teljesítménye 261 lóerő, nyomatéka 257 lb-ft. A hivatalos gyorsulás 0–100 km/h-ra 7,9 másodperc – elméletileg lassabb, mint a teljes hibrid, de ez nem feltétlenül érződik. A gördülékeny gyorsítás elég erőteljes ahhoz, hogy ritkán kelljen teljesítménycsúcsra hajtani.
Tisztán elektromos üzemmódban természetesen csendes, és a Kia ezen is javított. A Sorento PHEV ugyanezzel a hajtáslánccal túl könnyen kapcsolta be a benzinmotort – már egy kis gázadásra is –, de a Sportage-nél ezt a küszöböt magasabbra tették, így könnyebben marad villanyos üzemben, kivéve erőteljes gyorsításkor.
Leave a Comment