Erre senki nem számított! Megvan Orbán Viktor utódja!

Egy politikai beszélgetős esten – „Egy évvel a választások előtt” címmel – két ismert elemző, Török Gábor és Ruff Bálint gondolta végig a 2026-os választás lehetséges kimeneteleit. A diskurzus végén a hallgatóság is kérdezhetett.
Ekkor hangzott el egy kérdés, amely kizökkentette a megszokott kereteket:
„Ha egyszer Orbán visszavonul, ki léphet a helyére?”
A VÁLASZ IS MEGÉRKEZETT!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Egy olyan jármű, mint a Toyota Hilux, teljesítményét pusztán a gyorsulási adatok alapján megítélni – különösen országúton – teljesen félrevezető volna. Hiszen a Hilux képességeinek túlnyomó része nem az aszfalton, hanem terepen, nehéz körülmények között bontakozik ki igazán. Mégis, ha egy autó nevében ott szerepel a „Sport” kifejezés és piros varrás díszíti az üléseket, akkor az ember óhatatlanul is a dinamizmust keresi benne elsőként.
A Hilux vezetése kellemesen egyszerű és kiszámítható. Az automata váltó manuális vezérlést is kínál – igaz, ez gombokon és tekerőkapcsolókon keresztül történik, amelyek nem azonnal reagálnak, de azért idővel teljesítik a kívánt parancsot. Érdekesség, hogy száraz aszfalton, hátsókerék-hajtással, kikapcsolt menetstabilizálóval elért 0–100 km/h-s gyorsulása pontosan megegyezett azzal, amit összkerékhajtással és aktív elektronikával mértünk: kereken 10 másodperc. Ezzel is igazolva, hogy egy négyhengeres dízelmotor nem épp a száguldás bajnoka, ha egy több mint kéttonnás platós autót kell mozgatnia.
A kormány mögötti váltófülek nem váltanak fokozatot hagyományos értelemben, inkább csak határt szabnak a fel- vagy visszaváltásnak. Ha például harmadikba váltunk vissza, az autó akár másodikba is visszateheti magát, viszont felfelé nem lép túl a meghatározott fokozaton.
A gyorsítás közbeni rugalmasság sem túl lendületes. A 2,8 literes motor nem igényli, hogy magas fordulatszámon pörögjön – sőt, 2500 fordulat felett hangosabbá, kissé durvábbá válik –, és a váltó sem túl buzgó a fokozatok kapcsolásában. A felváltások kissé tompák, gumiszerű érzést keltenek, s néha úgy tűnik, mintha a fokozat eleinte csak „félig” kapcsolna be, majd pár másodperc múlva a motor fordulatszáma visszaesik, ahogy a váltás teljesen lezajlik.
A motor legnagyobb erénye a nyomaték – ez az, ami igazán fontos egy olyan jármű esetében, amelynek feladata vontatás, emelkedők leküzdése vagy épp terepen való araszolás. A Hilux motorja bőséges nyomatékot kínál, ráadásul olyan tartományban, ahol az könnyedén kihasználható. A váltó enyhén puha kapcsolása ideális lehet például utánfutóval történő manőverezésnél vagy meredek, sziklás emelkedőn való lassú haladáskor.
A nyomatékváltó különösen jól érvényesül részterhelésen: finoman „felcsavarja” a motornyomatékot, majd annál valamivel többet is átad a hajtásláncnak, mint amit a gázpedállal kértünk – épp eleget ahhoz, hogy a Hilux nehézség nélkül teljesítse a feladatát.
Legyen szó sekély patakon való átkelésről, egy sárba ragadt utánfutó kihúzásáról vagy gyorsításról az autópálya-felhajtón, nem érdemes padlógázzal siettetni a Hiluxot – mint ahogyan egyik hasonló célú járművet sem. Bár a vezetési élmény nem kifejezetten sportos, a konstrukciót nem is erre tervezték.
Ettől függetlenül az autó úgy nyújt megbízható, fáradtság nélküli teljesítményt, hogy közben a sofőrnek csak annyi a dolga, hogy mérsékelt gázadással dolgozzon – a mechanika pedig csendesen és magabiztosan elvégzi a feladatát. És épp ez adja a Hilux valódi vonzerejét.
Leave a Comment