Ez még a 13. havi nyugdíjnál is nagyobb öröm! Be is jelentették!

Ellenőrizni a nyugdíjfolyósítás adatait (cím, bankszámla). Szeptember és november hónapban külön figyelni a postát vagy az utalást.
Akinek nehézsége van a beváltással, kérhet családi vagy önkormányzati segítséget. Az utalványt és a korrekciót automatikusan megkapják a jogosultak – külön igénylés nem kell, csak a jogosultságot ellenőrzi a Nyugdíjfolyósító.
A kettő együtt 70 000 Ft körüli többletet jelent még idén!
A szakértők szerint a korrekció a „nyugdíjasok hitelezik az államot” helyzetet javítja, mivel a magasabb infláció miatti hátralékot utólag fizetik ki.
VIA MSN
Ez is érdekelhet:
Nagyobb sebességnél az Ioniq 5 lágy futóműve miatt az autó billeg a kanyarokban. Bár vezetni nem különösebben élvezetes, ez a karosszériadőlés visszajelzést ad a sofőrnek arról, mennyi kanyarsebességet bír el az alváz. A viszonylag lazára hangolt beállítások nem ösztönöznek sportos vezetésre, inkább egy nyugodtabb stílust támogatnak. Ezt csak fokozza az autó szélessége, ami a tudat alatt is jelen van, különösen keskeny, vakkanyarokkal teli vidéki utakon. Legközelebbi műszaki rokona, a Kia EV6, nem elég éles kanyarban ahhoz, hogy igazolja a kemény futóművét, ezzel szemben az Ioniq 5 vállaltan lágyabb karakterű. Az egy motoros változatok hátsókerék-meghajtású elrendezésük révén finoman tolják az alvázat hátulról, míg a négykerék-meghajtású modellek erős tapadással rendelkeznek, ahogy az várható is. Akár így, akár úgy, az élmény nem mondható szórakoztatónak, de jól eltalált ahhoz, amit az autó valójában képvisel: egy praktikus családi jármű. Az olyan nagy méretű elektromos autók, mint az Ioniq 5, meglehetősen nehezek: az alap kis akkumulátoros változat 1 880 kg-tól indul, a négykerék-meghajtású verzió pedig akár 2 190 kg is lehet. A súly igazán fékezésnél érződik, különösen vészfékezésnél, ahol kiderül, hogy nem reagál olyan gyorsan, mint egy kisebb, könnyebb autó. A motorfékes rekuperáció kisebb lassításoknál segít, és a kormány mögötti váltófülekkel állítható fokozatok rendszere kiváló – ez az egyik legjobb megoldás, amit elektromos autóban eddig tapasztaltunk.
A retró-futurisztikus forma látványos ugyan, de 0,288-as légellenállási együtthatójával (felszereltségtől függően) az Ioniq 5 nem siklik olyan könnyedén a levegőben, mint néhány vetélytársa. Ez leginkább autópálya-tempónál érezhető, ahol a Hyundai kissé több szélzajt generál, és a hatékonyságát is nagyobb mértékben befolyásolja a kevésbé áramvonalas forma. Ennek ellenére még így is kifinomultabb, mint a Volkswagen-csoport néhány konkurens modellje. Stabilitása és nagy sebesség melletti kényelme kiváló, a kormány pedig kellően lazán viselkedik, így az autó nem tűnik idegesnek, miközben az utastér kellemes, nyugodt környezetet biztosít a hosszú utakhoz.
Leave a Comment