Felfoghatatlan! Kulka János leesett a lépcsőn!

Alig ötnapos csecsemő volt Kulka János, amikor egészségileg legyengült édesanyja kénytelen volt őt csecsemőotthonba adni.
2016-ban, öt héttel egy hasi aortaműtét után, Kulka sztrókot kapott — a műtét és az összeomlás közti kapcsolat sosem lett egyértelműen bizonyítva, de ő maga nem vonja kétségbe: több végzetes hiba vezette majdnem a halálba.
MOST PEDIG ITT AZ ÚJABB SORSCSAPÁS:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Lamborghini a telemetrya tesztelése érdekében a SVJ-t egy sor Pirelli P Zero Trofeo R fél-slick gumiabronccsal szerelte fel, amelyeket opcionálisan kínál.
A jármű egy sor olyan számot regisztrált, amelyeket sem a McLaren Senna, sem a Porsche GT2 RS nem tudott megverni a saját tesztjeik során; legalábbis 90 mph-ig, amikor a 750 000 fontba kerülő McLaren elkezdett finoman előre lépni.
A középső kuplung most már fékezés közben elválik, hogy természetesebb érzést biztosítson – ez az első ilyen megoldás az Aventadorban, és azt bizonyítja, hogy ez a Jota jóval több, mint egy extrém karosszéria.
A 6,5 literes motor hajtóereje – amely 0-60 mph-t 2,9 másodperc alatt, 0-100 mph-t 6,1 másodperc alatt és 0-150 mph-t 13,2 másodperc alatt ért el – még figyelembe véve a kocsi egyesült, darabos egytárcsás váltóját és azt a tényt, hogy a 1770 kg-os tömegével jelentősen nehezebb, mint a fent említett versenytársak, mindent figyelembe véve rendkívülinek tűnik. Ráadásul nincs turbófeltöltés.
Igaz, hogy az utóbbi tényező végül érezhető. Bár az SVJ nyomatékgörbéje hasznos módon magasabb és laposabb, mint az SV-é, legjobb vontatási erői egy másodperccel vagy annál többel elmaradnak a leggyorsabb konkurens járművektől, különösen a 30-70 mph közötti gyorsításban, amit a középtartományú teljesítmény mérésére használunk.
De ez nem számít. Az enyhébb lendkerék nem rendelkezik inertiával, és olyan sziklaszilárd választ ad, hogy szívesen lemondanál a tiszta teljesítmény egyes másodperceiről, sőt tizedeiről. De azoknak, akik kellően elkötelezettek, soha nem lesz szükségük rá. Ha kitartasz, hogy ezt a csodálatosan lineáris motort kihasználva elérd a 8500 rpm-es édes helyet, az SVJ vadul gyorsul – a 60-80 mph gyorsulás másodikként mindössze 1,3 másodpercet vesz igénybe, miközben egy sopránozó, F1-es dicsőségre emlékeztető hang kíséri.
Az úton, ez a hangos támadás, a kocsi mérete mellett, úgy érzékelteti a sebességet, mintha még gyorsabb lenne. Szerencsére az SVJ nem szenved hiányosságoktól a fékek terén sem. A 400 mm-es (elöl) és 380 mm-es (hátul) karbon-kerámia féktárcsák 70 mph-ról 40,8 méter alatt állították meg a kocsit, és azokat könnyű volt modulálni közúti sebességnél.
A száraz felületen történő teljes megállító képesség terén a Lamborghini a Senna (37,4 m) és egy másik, természetesen szívómotoros V12-es olasz autó, amelynek teljesítménye szoros hasonlóságot mutat az SVJ-vel: a Ferrari 812 Superfast (42,1 m) közé helyezkedett el.
Leave a Comment