Ha nem nyújtja be ezt a papírt, NEM jön a nyugdíjemelés!

Azoknak az időseknek, akik anyagi nehézségekkel küzdenek, lehetőségük van egyszeri állami segítséget igényelni, amely enyhítheti a mindennapi megélhetési gondokat. A hovege.hu által közzétett információk alapján meghatározott feltételek mellett igényelhető ez a támogatás, amely komoly segítséget jelenthet.
MUTATJUK A PONTOS ÖSSZEGET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Volvo új, négyhengeres motorcsaládjára való áttérése – melynek dízel- és benzines változatai ugyanazt a hengerblokkot használják, és a kompresszor, illetve a turbófeltöltés végzi a munka oroszlánrészét – már javában zajlik. Ezért is van egyfajta „korszakvégi csintalanság” érzete annak, hogy a Polestar egy 3,0 literes, soros hathengeres turbómotorral működik.
A teljesítmény-növekedést a szokványos változathoz képest egy nagyobb Borg-Warner iker-áramú turbófeltöltő biztosítja. Ennek köszönhetően a motor 362 lóerőt ad le 5250 fordulat/percnél, valamint 369 lb-ft nyomatékot 3000 fordulattól. A motor 6500-as fordulatszámnál fut bele a leszabályozásba, így – ahogy az adatok is mutatják – a teljesítmény java a középtartományban jelentkezik.
A Polestar 13,9 másodperc alatt teljesítette az álló negyedmérföldet, 102,9 mérföld/órás célsebességgel.
A hatfokozatú automata váltó nem hagy alacsony fordulatszámon tengődni, így a teljesítmény mindig rendelkezésre áll – és ez meglehetősen élénk is. Tesztpályánkon 5,3 másodperces 0–60 mph időt mértünk, ami elég közel van a hivatalos értékhez, különösen úgy, hogy ketten ültünk az autóban, két irányban mértünk és tele volt tankolva.
De vajon ez elég-e, amikor például egy – igaz, drágább – Audi RS4 ugyanezt a mutatót 0,9 másodperccel gyorsabban teljesíti? Nehéz kérdés. Az utakon a Volvo sosem tűnik gyengének, de egy olyan autó esetében, amely elvileg egy teljesítményorientált zászlóshajó, és 35 százalékos természetbeni juttatás adókulcs terheli, joggal lehetne többet várni.
A mindennapi használat során viszont valószínűleg nem fogja gyakran kívánni, hogy gyorsabb legyen a V60. Ha például harmadik fokozatban hagyjuk, miközben 30 mph sebességgel hajtunk ki egy körforgalomból, akkor 6,1 másodperccel később már 70 mph-nál járunk. Az RS4 ebben a tesztben csupán 0,4 másodperccel gyorsabb. A Volvo nyomatékváltós automatája – amely kézi vezérlésre is képes – kellemes társ az utazásban: megfelelő mértékű „kúszást” biztosít alacsony sebességnél, és a fokozatváltásokat is finoman végzi.
A fékek is erősek: a V60 száraz úton 43,3 méter alatt állt meg 70 mph-ról, ami figyelemre méltó, tekintve az 1805 kg-os tesztsúlyt.
Most térjünk rá a rugózásra, mert ez nemcsak a teszt ezen részének, hanem az egész V60 Polestar vezetési élményének is az egyik mélypontja. Egy sportosabb hangvételű autótól elvárható a feszesebb futómű, de ha egy Volvóban azon gondolkodunk, hogy egy Renault Mégane Trophy-R kényelmesebb társ lenne, akkor jogosan merül fel némi kétely.
Szerencsére a V60-nak kényelmes, nagy ülései vannak, mert a Polestar ridegsége a 245/35 ZR20-as Michelin Pilot Super Sport abroncsokon veszélyesen közel áll ahhoz, hogy teljesen elrontsa az autó összképét. Városban rázkódik, autópályán ugyan némileg javul a komfort, de még mindig elfogadhatatlanul kemény, és ha a sebesség nő, az útzaj is kellemetlenül felerősödik.
Van-e ennek némi előnye országúton? Kismértékben. A karosszéria mozgása feszesen szabályozott, de a Volvo így sem válik mássá, mint ami: egy nagy kombi. Igaz, olyan, amely képes meglepően gyorsan haladni. A Haldex rendszerű összkerékhajtásnak köszönhetően – amely akár 100 százaléknyi nyomatékot is képes az egyik tengelyre irányítani – a tapadás kiváló, ez talán a Volvo igazi erőssége. A 0–30 mph gyorsulás 2,2 másodperc, fél másodperccel lassabb, mint az RS4 esetében, de ez nem tükrözi azt a biztonságérzetet, amit a Volvo nyújt, ha teljes gázt adunk csúszós úton.
Hogy mennyire reagál az autó az irányításra, az attól függ, mennyire agresszívan hajtjuk be a kanyarba. Ha nagyon keményen és későn fékezünk, és gyorsabb kanyarodást várunk el tőle, mint amire hajlandó, akkor jelentős alulkormányzottságot fogunk tapasztalni.
Leave a Comment